تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : استان البرز
خبرنگار :
کدخبر : 14013
تاریخ : دوشنبه، 14 مهر 1404 - 10:36
فرزین خرسندی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز: مهارت‌آموزی باید در کنار عدالت آموزشی مورد توجه قرار گیرد معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش استان البرز اعلام کرد: طرح «همنوا» با محوریت ارتقای مهارت‌آموزی و با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان آغاز شد.

به گزارش روشنای راه، فرزین خرسندی گفت: همکاری دوجانبه بین آموزش و پرورش و فنی‌وحرفه‌ای، گامی مؤثر برای دستیابی به اهداف مهارت‌آموزی است. مهارت‌آموزی باید در کنار ارتقای کیفیت آموزشی و تحقق عدالت آموزشی در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

خرسندی با اشاره به اینکه این طرح برای ۲۴۰ هنرجو در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای آغاز شده است، افزود: طرح همنوا به دنبال ایجاد رویکردی نوین در آموزش مهارت، با هدف یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های آموزشی هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای است.

به گفته وی، توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای نه‌تنها در افزایش اشتغال جوانان مؤثر است بلکه نقشی اساسی در رشد صنعتی، اقتصادی و هنری استان ایفا می‌کند. او تصریح کرد: هر سال در تلاش هستیم ظرفیت پذیرش در هنرستان‌های استان را افزایش دهیم تا پاسخ‌گوی نیازهای مهارتی آینده کشور باشیم.


چالش نیروی انسانی و ضرورت تربیت مهارت‌محور

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حوزه نیروی انسانی با چالش‌هایی مواجه هستیم، از این‌رو آموزش و پرورش و فنی‌وحرفه‌ای خود را مکلف می‌دانند نیروهایی متخصص، کارآمد و دارای مهارت‌های صنعتی و فنی تربیت کنند تا پاسخ‌گوی نیازهای آینده بازار کار باشند.

وی افزود: طرح مشترک همنوا با اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های کارگاهی، تجهیزاتی و انسانی دو دستگاه، زمینه مهارت‌آموزی هدفمند دانش‌آموزان را فراهم می‌کند و در واقع نوای پیوند آموزش نظری و مهارتی را در مدارس البرز به صدا درآورده است.

استان البرز در حال حاضر دارای ۲۱۰ هنرستان کاردانش و فنی و حرفه‌ای است که ۵۶ هزار هنرجو در آن‌ها مشغول تحصیل و مهارت‌آموزی هستند؛ آماری که نشان می‌دهد این استان می‌تواند یکی از پایگاه‌های اصلی تربیت نیروی انسانی ماهر در کشور باشد.