به گزارش روشنای راه، علیرضا علیزاده در بازدید از ادارات استان البرز گفت: سامانه فواد به دستور رئیسجمهور و با هدف ارتقای کیفیت خدمات اداری و افزایش رضایت مردم راهاندازی شده و شکایات شهروندان را در هفت شاخص اصلی دریافت و پیگیری میکند.
وی افزود: شکایات ثبتشده در این سامانه به صورت محرمانه و برخط به دفاتر بازرسی دستگاههای اجرایی و وزارتخانهها ارسال میشود و گزارش عملکرد دستگاهها نیز ماهانه در هیأت دولت بررسی خواهد شد.
به گفته بازرس سازمان امور اداری و استخدامی، تاکنون پنج مدیر به دلیل قصور در ارائه خدمات برکنار و بیش از ۷۰ مورد تذکر و ۶۰ مورد تشویق نیز صادر شده است.
علیزاده تأکید کرد: نظارت عالی بر اجرای سامانه فواد از سوی سازمان امور استخدامی کشور انجام میشود و ابزارهایی چون نقشه حرارتی شکایات و بازرسیهای سرزده برای شناسایی نقاط ضعف اداری بهکار گرفته شده است.
این سامانه از اردیبهشت امسال در استان قزوین آغاز به کار کرد و در ادامه در البرز و تهران نیز فعال شد و قرار است به تدریج در تمامی استانهای کشور راهاندازی شود.