به گزارش روشنای راه، مجتبی حاجیقاسمی گفت: بر اساس مصوبه شورا قرار بود ۳۰۰ دستگاه تاکسی برقی مدل EADO EV460 با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان به ناوگان تاکسیرانی کرج اضافه شود. در این طرح، بخشی از هزینهها از محل یارانه وزارت کشور، بخشی توسط شهرداری، وام کمبهره و همچنین آورده مالکان تاکسیهای فرسوده تأمین میشد.
وی افزود: شورای شهر هنگام تصویب این طرح چهار شرط اساسی گذاشته بود؛ تأیید مجدد فرایند واگذاری در کمیسیون عمران، نظارت هوشمند بر فعالیت خودروها، تعیین تکلیف زیرساخت شارژ و اجرای کامل در چارچوب قانونی. با این حال، شهرداری در برخی مراحل از مصوبه شورا تخطی کرده است.
حاجیقاسمی با یادآوری پرونده اتوبوسهای برقی، تأکید کرد: شورا همواره از برقیسازی ناوگان عمومی حمایت کرده اما رعایت قانون در اجرای این طرحها ضروری است. متأسفانه در موضوع تاکسیهای برقی نیز تخلفات مشابهی دیده میشود.
وی با طرح پرسشهایی درباره نحوه فعالیت این تاکسیها گفت: مشخص نیست چرا تاکسیهایی که برای کرج خریداری شدهاند با پلاک تهران تردد میکنند و همچنین سرنوشت ۷۰ میلیارد تومان یارانه دولتی در این طرح چه شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای کرج تأکید کرد: طبق ماده ۱۰۷ قانون جدید، شورا اختیار نظارت کامل دارد و شهرداری موظف به اجرای مصوبات است. اصل توسعه حملونقل برقی مورد تأیید شوراست، اما هیچ طرحی نباید خارج از قانون و مصوبات شورا اجرا شود.