کدخبر: 997 شنبه، 17 مهر 1400 - 13:07 997 پرینت خبر
علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

بسیاری از آسیب های اجتماعی در کرمانشاه تحت کنترل است

image

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مانند مشکلات امنیتی، اخلاقی، نزاع و سایر جزو استان‌های آخر کشور به حساب می آییم و در واقع این جرایم تحت کنترل است.

به گزارش روشنای راه، سردار «علی اکبر جاویدان» در دیدار مسوولان قضایی به مناسبت هفته ناجا، اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته پلیس و همراهی دستگاه قضایی امنیت خوبی در سطح استان حکم فرماست و ناامنی نگران کننده ای نداریم.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در کشور و استان کرمانشاه، مدیریت این آسیب ها را کاری دشوار عنوان کرد و گفت: با این حال ماموران انتظامی شبانه روز در حال تلاش هستند و خوشبختانه تا حد زیادی هم توانسته اند آن ها را کنترل کنند.

سردار جاویدان در عین حال با اشاره به تلاش پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر، از کشف بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن انواع مواد در ۶ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: کشفیات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

رشد ۲۹درصدی سلاح و مهمات در استان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین مبارزه با قاچاقچیان سلاح و مهمات را از دیگر برنامه های اولویت دار پلیس عنوان کرد و گفت: در این راستا یک هزار و ۳۷۵ قبضه سلاح کشف و جمع آوری شده که نسبت به سال قبل با رشد ۲۹ درصدی مواجه بوده است.

وی در خصوص ورود پلیس به پرونده های درگیری میان افراد و کمک به دستگاه قضایی برای خلوت تر شدن دادگاه ها گفت: در نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۶۰۰ پرونده به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی و کلانتری های استان ارجاع شده که ۷۶ درصد آن منجر به سازش شده است.

سردار جاویدان یادآوری کرد: در حوزه دستگیری مجرمان متواری و قاتلان فراری هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که بیانگر اشرافیت پلیس است.

این مقام عالیرتبه انتظامی در ادامه از حمایت‌های دستگاه قضایی نیز قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه با تعامل خوب و ضابطه‌مندی که وجود دارد فضا برای مجرمان ناامن شده است.

وی با اشاره به اشتراک فراوانی که میان کار پلیس و دستگاه قضایی وجود دارد، گفت: اجرای عدالت، قانونمداری و برخورد با هنجارشکنان از جمله این اهداف مشترک است که نتیجه آن افزایش رضایتمندی مردم بوده است.

سردار جاویدان در پایان گفت: با اشرافیت پلیس و دستگاه قضایی، کرمانشاه جای افراد مجرم و خلافکار نیست و این افراد دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

 

۹۴ درصد جرائم رخ داده در کرمانشاه مربوط به سرقت است

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این نشست، ۹۴ درصد جرائم را مربوط به حوزه سرقت اعلام کرد و گفت: مبارزه با این پدیده همواره در دستور کار پلیس قرار داشته است.

سردار «جمال سلمانی» یادآوری کرد: طبق بررسی های انجام شده ۸۰ درصد کل جرائم رخ داده نیز در کرمانشاه مرکز استان انجام شده است.

وی همچنین خواستار افزایش اختیارات پلیس در بازجویی از متهمان و مجرمان شد و گفت: در پرونده‌های مربوط به قتل نیز نظر کارشناسان و کارآگاهان پلیس آگاهی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سردار سلمانی در پایان ضمن تاکید بر اولویت دار بودن پیشگیری از وقوع جرم، از همراهی دستگاه قضایی با پلیس قدردانی کرد.

هفته ناجا امسال با شعار «پلیس هوشمند / امنیت پایدار» از شنبه ۱۷ مهر ماه آغاز می شود و تا جمعه ۲۳ مهرماه ادامه دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز