کدخبر: 978 دوشنبه، 12 مهر 1400 - 13:07 978 پرینت خبر
ایکاوا کازو توشی، سفیر ژاپن:

ایران نقش پر رنگی در مقابله جهانی با مواد مخدر دارد

image

سفیر ژاپن در تهران گفت:‌ معتقدم جمهوری اسلامی ایران نقش پر رنگی در مقابله با مواد مخدر در دنیا ایفا می‌کند که این موفقیت‌های به دست آمده نتیجه تلاش‌های بی حد و مرز پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران با این بلای خانمان سوز است.

به گزارش روشنای راه، این مطلب را ایکاوا کازو توشی در دیدار با سردار مجید کریمی رییس پلیس مواد مخدر ناجا عنوان کرد.

سفیر ژاپن در تهران در این دیدار ضمن ابزار خرسندی از فرصت پیش آمده بر ضرورت ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه تاکید کرد و گفت: تجربیات و دستاوردهای موفق پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و امیدواریم با برگزاری سالیانه نشست ها و اجلاس های بین المللی این تجربیات و دانش جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها جهان، به اشتراک گذاشته شود.

وی ادامه داد: معتقدم جمهوری اسلامی ایران نقش پر رنگی در مقابله با مواد مخدر در دنیا ایفا می کند که این موفقیت های به دست آمده نتیجه تلاش های بی حد و مرز پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران با این بلای خانمان سوز است.

ایکاوا کازو توشی ضمن ارزشمند دانستن فرصت همکاری با جمهوری اسلامی ایران در این حوزه اظهار کرد: ژاپن آمادگی کامل خود را به منظور گسترش سطح همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف پلیسی و اطلاعاتی در حوزه مقابله با مواد مخدر اعلام می دارد.

 

تاکید بر ارتقا همکاری های دو جانبه ایران و ژاپن در حوزه مقابله با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز در دیدار با سفیر کشور ژاپن در تهران بر ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه در حوزه مقابله با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر تاکید کرد.

سردار مجید کریمی افزود: امیدواریم با ارتقاء سطح همکاری های دوجانبه شاهد اقدامات مطلوبی در حوزه مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در سطح منطقه و بین الملل باشیم.

وی به قدمت بیش از ۹۰ ساله روابط دیپلماتیک دو کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به روابط مطلوب و مناسب بین دو کشور در زمینه های مختلف به دنبال تقویت همکاری های دوجانبه در حوزه های پلیسی و مقابله با مواد مخدر هستیم.

رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر ناجا به حجم بسیار بالای تولید مواد مخدر در کشورهای شرقی ایران اشاره و تاکید کرد: برابر اعلام دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) سالیانه بیش از ۹ هزار تن مواد مخدر در افغانستان تولید می شود که مقابله با این حجم گسترده تولید در گرو همکاری های بین المللی است و یک کشور به تنهایی نمی تواند در عرصه مبارزه با این بلای خانمان سوز، به موفقیت دست یابد.

سردار کریمی به تشریح میزان کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: با تلاش و مجاهدت های خالصانه نیروهای مقابله ای در سال ۲۰۲۰ میلادی موفق به کشف بیش از یک هزار و ۱۴۰ تن انواع مواد مخدر و همچنین ۲۰ تن متامفتامین (شیشه) تولید شده در افغانستان شدیم و تقدیم بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز سند محکمی از عزم و اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران در مقابله تمام عیار با بلیه شوم قاچاق مواد مخدر است.

 

۹۰ درصد تریاک و شبه تریاک دنیا توسط ایران کشف می شود

وی عنوان کرد: برابر اعلام دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل ۹۰ درصد مواد مخدر تریاک و شبه تریاک، ۴۷ درصد مرفین و ۲۷ درصد هروئین دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران کشف می شود که این مقدار کشفیات علاوه بر ثبت رکورد بی سابقه، نشانگر پرچمدار بودن جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقابله با مواد مخدر در دنیاست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه از نقش همکاری های دو جانبه به عنوان رمز موفقیت های مقابله ای با قاچاق و ترانزیت مواد افیونی یاد کرد و افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را در ارتقاء سطح تعاملات دو جانبه در زمینه هایی نظیر تبادل اطلاعات مربوط به عناصر اصلی و سرشبکه های قاچاق مواد مخدر، تسریع در روند تبادل محکومان مواد مخدر دو کشور، تبادل تجربیات پلیسی، همکاری به منظور تجهیز مرکز سگ های مواد یاب، انتقال تجهیزات مدرن کشف و شناسایی مواد مخدر و دانش مربوط به آن و ... اعلام می دارد.

سردار کریمی همچنین به برگزاری اجلاس سالیانه آسیا و اقیانوسیه در کشور ژاپن اشاره و بیان کرد: اجلاس سالیانه آسیا و اقیانوسیه که هر ساله به میزبانی کشور ژاپن در توکیو برگزار می شود فرصت خوبی برای به اشتراک گذاری دستاوردها و تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران در حوزه مقابله با مواد مخدر با دیگر کشورها بود که  امید است با رفع محدودیت های کرونایی شاهد برگزاری مجدد این اجلاس باشیم.

در حاشیه این دیدار سفیر ژاپن در تهران از نمایشگاه تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بازدید کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز