کدخبر: 976 دوشنبه، 12 مهر 1400 - 12:55 976 پرینت خبر
ارسلان زارع، استاندار گیلان:

سهم گیلان از جهش تولید مسکن ۳۳ هزار واحد است

image

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکلات زیرساختی و موانع میان دستگاهی استان گفت: در تأمین یک میلیون واحد مسکن سالانه سهم گیلان ۳۳ هزار واحد است.

به گزارش روشنای راه، دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای مسکن گیلان بر ضرورت استفاده از ظرفیت قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تأکید کرد و گفت: کمیته‌ای برای رفع مشکلات زیرساختی و موانع میان دستگاهی اجرای قانون جهش تولید مسکن تشکیل شود.

وی رفع نیازمندی‌های مسکن جوانان را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و افزود:این موضوع به شایستگی توسط رییس جمهور در راستای عدالت اجتماعی و اقتصادی هدفگذاری شد که با همراهی مجلس شورای اسلامی و در استمرار برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن؛ قانون جهش تولید مسکن نیز مصوب و ابلاغ شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه از ۲۳۵ هکتار از اراضی مورد نیاز در اجرای این قانون تنها ۸۶ هکتار در بانک زمین راه و شهرسازی تعیین شده است، تأمین زمین را مهمترین موضوع در این مسیر عنوان کرد و اظهارداشت: باید با شناسایی اراضی در اختیار دستگاه‌های اجرایی مختلف ، نسبت به اجرای این قانون تسریع شود.

وی تأکید رییس‌جمهوری مبنی بر استفاده از ظرفیت قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را یادآور شد و گفت: دولت در خصوص اجرای این قانون عزم جدی دارد تا تسهیلات بیشتری فراهم کند.

زارع به تعیین منابع مالی اجرای قانون جهش تولید مسکن اشاره و اضافه کرد: بانک‌ها و مؤسسه های اعتباری غیربانکی مکلف به اختصاص ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن هستند.

وی با بیان اینکه با رونق ساخت و ساز در حوزه مسکن شاهد پویایی دیگر فعالیت‌های مرتبط و اثرگذاری بر اقتصاد و اشتغال خواهیم بود، گفت: استفاده از تولیدات مرتبط با حوزه ساخت مسکن استان در این مسیر مورد تأکید است.

برنامه اجرایی تولید یک میلیون واحد مسکونی با استفاده از قانون جهش تولید، بعد از تصویب شورای عالی مسکن به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز