کدخبر: 955 جمعه، 09 مهر 1400 - 19:31 955 پرینت خبر
جواد اوجی، وزیر نفت:

سه درصد درآمد طرح های توسعه ای برای آبادانی مناطق نفتخیز اختصاص یافت

image

وزیر نفت گفت:سه درصد از درآمدهای طرح های توسعه ای میدان های نفتی برای اجرای پروژه های عام المنفعه در مناطق نفتخیز اختصاص یافته است.

به گزارش روشنای راه، جواد اوجی در نشست شورای اداری باشت با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح های توسعه میدان های نفتی ( ۲۸ پروژه)که سه طرح آن در گچساران پیش بینی شده است،  اظهار داشت:سه درصد از درآمد سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیون یورویی این پروژه ها به منظور اجرای طرح های عام المنفعه هزینه می شود.

وی بیان کرد: تکمیل جاده باشت به چرام یکی از برنامه های دولت سیزدهم در شهرستان باشت است.

این جاده به طول ۱۵ کیلومتردر دست اجراست که هشت کیلومتر آن خاک برداری شده و نیازمند تکمیل عملیات خاکبرداری،انجام عملیات زیرسازی و آسفالت است.

وزیر نفت با اشاره به برنامه دولت برای توسعه شهرستان های کوچک و کم برخوردار مانند باشت تاکید کرد: تجهیز گلزار شهدای شهر باشت و احداث سالن اجتماعات نیز از محل اعتبارات نفتی انجام خواهد شد.

فرماندار باشت  نیز در این نشست  با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شهروندان این شهرستان به امید یافتن شغل مناسب به شهرستان های مجاور مهاجرت می کنند گفت که تکمیل کارخانه بیواتانول مهمترین نیاز این شهرستان کوچک است.

سید مسعود حسینی اظهار داشت: این کارخانه که هم اکنون ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد در صورت بهره برداری ضمن ایجاد  یکهزار فرصت شغلی باعث پویایی کشاورزی باشت نیز می شود.

وی بیان کرد:عملیات اجرایی کارخانه بیواتانول این شهرستان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار از مهرماه سال ۱۳۹۸در شهرک صنعتی خان احمد آغاز شد.

فرماندار باشت تصریح کرد: ۲۳هزار متر مربع سازه شامل ۱۷هزار مترمربع ساختمان اصلی،۲ هزار متر مربع ساختمان اداری، چهار هزار متر مربع ساختمان تاسیساتی و سیلو به ظرفیت ۳۰ هزار تن در این کارخانه احداث می شود. 

سوخت اتانول (Ethanol fuel)، سوختی است از جنس اتانول که بیشتر به عنوان سوخت اصلی موتور یا یک افزودنی به بنزین بکار می‌رود.

زیست‌اتانول بر خلاف نفت، انرژی تجدیدپذیر محسوب می شود و می‌تواند از مواد خام کشاورزی بدست می‌آید. زیست‌اتانول می‌تواند از فراورده‌هایی مانند نیشکر، سیب‌زمینی، مانیوک و ذرت بدست آید.

حسینی ابراز داشت: تکمیل  کارخانه بیواتانول باشت زمینه تولید روزانه ۲۰۰ تن کنجاله تخمیری و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت در روز فراهم می کند.

فرماندار باشت تاکید کرد: طرح تامین آب کشاورزی سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دشت باشت نیاز مهمی دیگری برای توسعه کشاورزی و رونق تولید در این شهرستان است.

وی بااشاره به اینکه ۱۰۶ روستای بخش مرکزی باشت با تنش آبی مواجه است خواستار شتاب بخشی به غملیات اجرایی طرح تامین آب آشامیدنی از رودخانه شاه بهرام شد.

شهرستان باشت با حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز