کدخبر: 949 پنجشنبه، 08 مهر 1400 - 19:47 949 پرینت خبر
فرزاد افضلی، مدیرکل شیلات استان کرمانشاه:

۲۳ استخر پرورش ماهی در پاوه به بهره برداری رسید

image

۲۳ استخر آبزی پروری ماهیان سردابی با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرین امید و مسوولان محلی در روستای داریان شهرستان پاوه به بهره برداری رسید.

به گزارش روشنای راه،  مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در این مراسم گفت: با کمک تسهیلات ارزان قیمت بانک صندوق کار آفرینی امید افتتاح این ۲۳ مزرعه پرورش ماهی در قالب طرح  "هر روستا یک محصول" به بهره داری رسید.

سید "فرزاد افضلی" افزود: ۳۸ مزرعه پرورش ماهی با پیش بینی تولید هزار تن ماهی در هر دوره در روستای داریان به کمک تسهیلات ارزان قیمت صندوق کارآفریننی امید در دست احداث قرار گرفته که اکنون ۲۳ مزرعه آن به بهره برداری رسیده است.

او با بیان اینکه ۱۵ مزرعه پرورش ماهی دیگر در روستای داریان در حال راه اندازی است، گفت: برای راه اندازی این ۱۵ مزرعه پرورش ماهی نیازمند دریافت حدود سه و نیم میلیارد تومان اعتبار به خاطر تامین مکانیزاسیون و تجهیزات و زیر ساخت ها هستیم.

افضلی با اشاره به مرزنشین بودن روستای داریان و از خودگذشتگی مردم اورامانات در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: برای تکمیل چرخه زنجیره پرورش ماهی در منطقه اورمانات با توجه به دست در اجرا بودن پرورش ماهی در قفس سد داریان نیاز به احداث یک مرکز فرآوری آبزیان و ماهیان به منظور پاک کردن، بسته بندی و سردخانه و توزیع ماهیان هستیم.

وی با اشاره به طرح تسهیلاتی ارزان قیمت اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در روستاها، از مدیرعامل این صندوق خواستار تامین اعتبار حدود چهار میلیارد تومان برای این مرکز در منطقه داریان یا پاوه شد .

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه همچنین با اشاره به افتتاح استخر پرورش ماهی ۲۵۰ تنی روستای دشه خواستار ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل زیر ساخت‌های این پروژه شد.

۲۳ استخر پرورش ماهی در پاوه به بهره برداری رسید

با بهره برداری این ۲۳ مزرعه پرورش ماهی برای ۴۷ نفر اشتغالزایی شد

در ادامه این جلسه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه نیز گفت: با افتتاح این ۲۳ استخر، برای ۴۷ نفر از جوانان روستای داریان پاوه اشتغال ایجاد شده است.

"محمد طاهر عظیمی فشی"با بیان اینکه یکی از سیاست های کلان صندوق کارآفرینی امید اشتغال در روستاها است افزود: برای این مزرعه ها بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او با بیان اینکه طرح هر روستا یک محصول صندوق کارآفرین امید در بسیار از روستاها استان در جریان است گفت: افتتاح این ۲۳ مزرعه پرورش ماهی به مناسبت هفته دفاع مقدس  و خدمات ارزنده بزرگ مردم این منطقه بوده است.

عظیمی فش همچنین با اشاره با برومندی و تلاش گری جوانان منطقه اورمانات گفت: منطقه ظرفیت و پتانسیل زیادی برای اجرای طرح های اشتغالزایی دارد که مورد حمایت این صندوق است.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰هزار نفر جمعیت در ۱۲۰کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز