کدخبر: 947 چهارشنبه، 07 مهر 1400 - 21:57 947 پرینت خبر

گفتگو با مسعود کیانی مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری میلاد نسل جوان

image

موسسه فرهنگی و هنری میلاد نسل جوان در سال 1398 توسط تعدادی از جوانان خلاق و علاقمند به حوزه دفاع مقدس پایه ریزی گردید و در تاریخ 1398/10/21 مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

به گزارش روشنای راه؛

نحوه تشکیل موسسه به چه صورت انجام شد و چرا عنوان میلاد نسل جوان را برای موسسه انتخاب کردید؟

جواب: موسسه فرهنگی و هنری میلاد نسل جوان در سال 1398 توسط تعدادی از جوانان خلاق و علاقمند به حوزه دفاع مقدس پایه ریزی گردید و در تاریخ 21/10/1398 مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

علت انتخاب عنوان میلاد نسل جوان برای نام موسسه ، دقیقا بخاطر ایجاد یک تحول در نسل جوان انقلاب و دغدغه فراموشی فرهنگ دفاع مقدس و خلاء ارتباطی این نسل با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین احیاء فداکاری هائی که در عرصه دفاع مقدس توسط جوانان این مرز و بوم انجام گردید میباشد .

فلذا بنا به فرموده مقام معظم رهبری در حوزه جنگ نرم و بیانیه گام دوم انقلاب بر آن شدیم تا با تشکیل این موسسه بتوانیم گام کوچکی در تحقق بیانات رهبر فرزانه انقلاب برداریم .

موسسه میلاد نسل جوان دارای چه مزیت هایی است ؟

جواب: موسسه فرهنگی و هنری میلاد نسل جوان بعد از تاسیس سریعا شروع به طرح ریزی برنامه ای برای ارتباط میان جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب با فرهنگ دفاع مقدس کرد که خروجی آن منجر به اولین تلویزیون اپلیکیشن دفاع مقدس با نام اختصاری تلکیشن گردید .همچنین موسسه میلاد نسل جوان در کمتر از یکسال با این طرح موفق به دریافت گواهینامه شرکت خلاق از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گردید.

 

اهداف موسسه میلاد نسل جوان چیست؟

جواب: مقام معظم رهبری فرمودند امروز وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و در قالبی مناسب ارائه دهد تا اثر گذار شود.

این فرمایش رهبری از ابتدا دستور کار و چراغ راه موسسه به جهت ارائه اثر در قالب مناسب و تمام عیار قرار گرفت . به این صورت که با آمایش اثرات منتشر شده در حوزه دفاع مقدس ، تیم تحقیقاتی موسسه به این نتیجه رسید که در اغلب آثاری که در این حوزه منتشر گردیده دو مطلب تقریبا مغفول مانده . اول عدم تجمیع اطلاعات در این حوزه و دیگری نحوه ارائه مطالب .

هدف گذاری موسسه بر مبنای این اصول قرار گرفت تا بتوانیم این معضلات را به گونه ای نوین حل نماییم .از طرفی دیگر طی تحقیقات بعمل آمده ، اصلی ترین راه ارتباطی با جوانان را در حوزه فضای مجازی یافتیم که نتیجه آن اولین تلویزیون اپلیکیشن در حوزه دفاع مقدس گردید .

تلویزیون اپلیکیشن یا تلکیشن چه کاربردی دارد؟

جواب: پس از بررسی های بعمل آمده توسط تیم تحقیقات موسسه به راه حل ایجاد کانال ارتباطی از طریق فضای مجازی با روش ارائه ای نوین رسیدیم . در همین راستا تیم برنامه نویسی اقدام به طراحی تلکیشن نمود .که شامل یک فضای سه بعدی با قابلیت چرخش زوایا در نرم افزار و ارائه متون و صوت و تصویر به صورت مجزا میباشد . ابتدا یک کتاب مجازی با بخش بندی های مختلف که در برگیرنده جامعیت متون دفاع مقدس میباشد طرح ریزی گردید . این کتاب دقیقا همانند یک کتاب فیزیکی قابلیت ورق خوردن ، فهرست ، بخش بندی و همچنین امکان جستجو را داراست که کلیه متون دفاع مقدس را میتواند با زیر بخش های مختلف درون خود پیاده سازی نماید .پس از آن یک تلویزیون مجازی در قسمت دیگر این نرم افزار قرار داده شده است که قابلیت پخش صوت و تصویر جدا از متن را داراست . در این قسمت بخش های مختلفی جهت ارائه به کاربران قرار داده شده است که شامل کتاب صوتی ، کلیپ تصویری روایتگران و .... میباشد . البته لازم به ذکر است که هر کدام از این بخش ها دارای زیر بخش های متنوعی به جهت سهولت دسترسی و انتخاب کاربر میباشد . در قسمت دیگری از این نرم افزار امکانی قرار داده شده است به جهت ایجاد یک ارتباط دو سویه و تعاملی با کاربران با نام بورد آموزشی که شامل بخش های مختلفی است . این قسمت از نرم افزار این امکان را  میدهد تا از این محصول هم به عنوان اطلاع رسانی و هم به عنوان آموزش استفاده گردد .

 

چه گروه هائی مخاطبان هدف محصول شما هستند؟

جواب: این محصول به گونه ای برنامه ریزی و تولید گردیده است که همه آحاد جامعه را جزو مخاطبان هدف خود قرار داده است . بطوریکه تمامی کاربران فضای مجازی میتوانند از آن استفاده کنند اما بطور ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب به جهت آشنایی با دفاع مقدس ، سپاه پاسداران به جهت اطلاع رسانی رویدادهای دوران دفاع مقدس ، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش به جهت آموزش مجازی دروس دفاع مقدس ، پایگاه های بسیج و ..... مخاطبان هدف این محصول هستند .

 

در حال حاضر به جهت اجرای کامل طرح نیازمند چه نوع حمایتی هستید؟

جواب: در ابتدا لازم میدانم از کلیه کسانی که تا به اینجای کار از این طرح حمایت معنوی انجام داده اند تشکر و قدردانی بعمل بیاورم بطور خاص از پارک علم و فناوری استان البرز که محل استقرار شرکت را در اختیار گذاشتند، سردار رحیمی بزرگوار معاونت پژوهش و فناوری سپاه پاسداران، دست اندرکاران نمایشگاه تا ثریا، مهندس رجبی مسئول بسیج مهندسین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و ...

در حال حاضر به جهت اجرای کامل این طرح نیازمند حمایت های مادی از سوی مسئولان ذیربط کشوری هستیم که امیدواریم با قول های مساعد سردار رحیمی بزرگوار پس از بازدید از این طرح در نمایشگاه تا ثریا این امر به واقعیت بپیوندد.    

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز