کدخبر: 944 چهارشنبه، 07 مهر 1400 - 20:10 944 پرینت خبر
مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)

۷۳۰ هزار دانش‌آموز کشور از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند

image

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۷۳۰ هزار دانش‌آموز نیازمند در کشور از خدمات و حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند و در این زمینه مسوولیت سنگینی داریم.

به گزارش روشنای راه، مرتضی بختیاری در رزمایش توزیع هشت هزار بسته تحصیلی ویژه دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد در خراسان جنوبی گفت: ۵۵‌ هزار دانشجو، چهار هزار طلبه و پنج هزار و ۵۰۰ نخبه داریم که مسوولیت بسیار سنگینی است زیرا شخصیت‌هایی از همین خانواده‌ها آینده‌ساز کشور می‌شوند.

وی افزود: در سفر سال ۹۸ به خراسان جنوبی سه فرماندار استان گفتند ما یتیم بودیم و کمیته امداد ما را حمایت کرده است.

رییس کمیته امداد کشور گفت: چند روز پیش مراکز نیکوکاری ۸۰‌ دانشگاه را به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح کردیم که در آن مراسم چند نفر از اساتید گفتند یتیم بودیم و کمیته امداد ما را بزرگ کرده است، در مجلس هم کسانی هستند که دور چهارم رای می‌آورند و ‌فوق تخصص هستند که از همین خانواده‌ها برخاسته‌اند.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۲۰۰ هزار بسته تحصیلی را رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ما تحویل داد که حایز اهمیت بود.

بختیاری گفت: ۱۴ هزار دانش‌آموز تحت پوشش در استان خراسان جنوبی داریم که هشت هزار بسته تحصیلی امروز فراهم شده و ۶ هزار بسته دیگر را به زودی تامین خواهیم کرد تا به عنوان اولین استان تمامی دانش‌آموزان تحت حمایت از بسته تحصیلی بهره‌مند شوند.

وی افزود: تاکید شده به مدیران کل که مبادا دانش‌آموزی به خاطر نداشتن بضاعت مالی ترک تحصیل کند و مسوولیت همه ما در این زمینه سنگین است زیرا اینها ولی نعمت ما هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند گفت: با همراهی خوبی که در استان‌ها از سوی خیران وجود دارد، امیدواریم خیلی از مشکلاتی که در دوران کرونا ایجاد شده و سرپرستان خانواده‌هایی که ‌شغلشان را از دست دارند، مرتفع شود.

وی گفت: بعد از واژه مواسات در ادبیات خدمت‌رسانی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، ۵۴ پایگاه بسیج لبیک گفتند، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری پای کار آمدند و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) راه‌اندازی شد و سردار سلامی فرماندهی این قرارگاه را برعهده گرفت.

بختیاری افزود: سایر دستگاه‌‎ها نیز همراه شدند و بعد از سه ماه که گزارش عملکرد این قرارگاه خدمت مقام معظم رهبری داده شد ایشان کتبا تشکر کردند و این رزمایش ما را سرافراز کرد.

وی گفت: در همین دوران که کرونا بر همه مسائل تاثیر گذاشت حتی آمریکا جلوی‌ ماسک را گرفت اما ایران الان یکی از بزرگترین صادرکنندگان ماسک در جهان است.

رییس کمیته امداد افزود: واکسن هم خریداری و جلوی آن گرفته شده بود، واکسن را از راهی دیگر وارد کردیم و از آنها خواستیم تا پولمان را برگردانند در حالی که الان اعلام کردند هرچه واکسن می‌خواهید در اختیارتان می‌گذاریم.

وی گفت: مردم هرجا وارد شدند پیروزمندانه آمدند و در این شرایط سخت اقتصادی آنگونه وارد عمل شدند که با رزمایش‌های مختلف و کمک‌های مومنانه در جهان درخشیدند.

بختیاری افزود: توطئه دشمن فقط مربوط به ایران نبود در لبنان هم جلوی سوخت را گرفتند که مردم را بشورانند اما سخنرانی سید حسن نصرالله در روز عاشورا ورق را برگرداند و حتی مسیحیان لبنان به نفع حزب الله شعار دادند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مومنانه جمع‌آوری و ۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های نیازمند استان پرداخت شده است.

رضا سلم‌آبادی افزود: همراهی سازمان‌‎ها در این مدت باعث رزمایش‌های مختلف و کمک‌های مومنانه قابل توجه شده که در مرحله اول پویش ایران همدل ۱۶ میلیارد و ۸۰۰‌ میلیون تومان اطعام مهدوی جمع‌آوری شد و در دهه کرامت ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و از طریق سبد غذایی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ سری جهیزیه هم به نوعروسان اهدا شد تصریح کرد: از عید قربان تاکنون ۲۱ میلیارد تومان جمع‌آوری شده که خیران و دستگاه‌های مختلف نقش اساسی در تامین آن داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در آستانه مهر ماه ۱۷ هزار بسته تحصیلی تهیه و توزیع شد و امسال ۱۴ هزار بسته را هدف‌گذاری کردیم که امروز هشت هزار بسته آماده توزیع است.

وی از توزیع چهار هزار و ۵۰۰ کولر آبی در استان نیز خبر داد و گفت: ۲۴ میلیارد تومان برای این بخش هزینه شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز (چهارشنبه) به منظور بازدید و بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت به خراسان جنوبی سفر کرد و در نشست ستاد توسعه خاوران حضور یافت.

دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حضور در شورای زکات و رزمایش توزیع ۸ هزار بسته تحصیلی، افتتاح مرکز نیکوکاری اهل سنت در روستای بجد و بازدید از طرح‌های خوداشتغالی و روند احداث واحدهای مسکونی مددجویان از برنامه‌های سفر بختیاری به خراسان جنوبی است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز