کدخبر: 943 چهارشنبه، 07 مهر 1400 - 20:05 943 پرینت خبر
رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک:

دفاع مقدس به ما هویت داد

image

رییس کمیته ملی المپیک گفت: قدرت نرم در دفاع مقدس است که نامش را جهاد مقدس گذاشته‌ایم و جهاد مقدس به ما هویت داد.

به گزارش روشنای راه، سیدرضاصالحی امیری در آیین تجلیل از ایثارگران وزارت ورزش و جوانان که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: از کارکردهای جهاد مقدس در نظام سیاسی ایران ساخت انسان بود این انسان از خود گذشته با فضیلت و ایثارگر نیاز انقلاب اسلامی بود. تحلیل ما از جنگ، جهاد است و از جهاد نیز ساخت همین انسان بود، اگر قدرت نرم تولید نمی‌شد، دچار چالش‌های جدی می‌شدیم.

وی تصریح کرد: آن چیزی که امروز به آن نیاز داریم بازگشت به اهداف اولیه است. ما به انسان با فضیلت با معرفت و با اخلاق نیاز داریم که نقطه متعالی آن رزمندگان و ایثارگران هستند و مدیران ما هم برخواسته از همین قشر بوده و هستند.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: امام راحل درباره رزمندگان و شهدا فرمودند که این جوانان ره صد ساله را یک شبه پیمودند مانند جوان ۱۵ ساله‌ای که به میدان مین می‌رود و امیدوارم در مسیری که انتخاب کرده‌ایم ثابت قدم باشیم.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران در این نشست گفت: هفته دفاع مقدس متعلق به همه ایثارگران و خانواده معظم شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان است و تجلیل از ایثارگران و حمایت از این قشر و یادگاران دفاع مقدس وظیفه ماست.

سردار قاسمی ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و یکصد ایثارگر تبدیل وضعیت و ۴۰۰ فرزند شهید در استان‌ها مشغول به کار شدند؛ همچنین با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در ۳۱ استان و برخی از فدراسیون‌ها با رعایت دستورالعمل‌های  بهداشتی مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز