کدخبر: 941 چهارشنبه، 07 مهر 1400 - 20:00 941 پرینت خبر
محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

پیشکسوتان عرصه هنر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معنا می‌دهند

image

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر استفاده از تجربیات پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر، گفت که بدون حضور پیشکسوتان عرصه هنر و فرهنگ این وزارتخانه معنایی ندارد.

به گزارش روشنای راه، محمود شالویی در مراسم رونمایی از چند اثر هنری که به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت در مجموعه برج آزادی برگزار شد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه پیشکسوتان این عرصه است و بدون حضور هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر این وزارتخانه معنایی ندارد.

وی افزود: در این دوره از مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید هنرمندان در حوزه تولید هنرهای فاخر به جوانان هنرمند کمک کنند و تجربیات گرانب‌های خود را در اختیار جوانان هنرمند بگذارند.

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنر پیر و جوان نمی‌شناسد و همه ما اعضای یک خانواده هستیم و تا در قید حیات هستیم باید در این عرصه کار و تلاش کنیم.

به گفته وی، فعالیت و حضور پیشکسوتان چراغ راه جوانان و مدیران است و تردیدی ندارم با حضور و فعالیت پیشکسوتان هنرمند چراغ حوزه فرهنگ و هنر پرنور خواهد شد.

معاون وزیر: پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر به این وزارتخانه معنا می‌دهند

کرونا حریف برج آزادی نشد 

در این مراسم همچنین مدیرعامل مجموعه برج آزادی تهران گفت: در این ۲ سال اخیر که ویروس کرونا همه افراد جامعه به ویژه هنرمندان را خانه نشین کرد اما در این مدت مجموعه برج آزادی میعادگاه هنرمندان بسیاری بود.

سید عباس عظیمی افزود: در این یک سال اخیر نیز اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری و همچنین نمایشگاه های عکس و خطاطی و خوشنویسی رونق دو چندانی گرفت.

وی افزود: به تصمیم هیات مدیره بنیاد رودکی ارتقای تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری این مجموعه انجام شد و در صورت تامین اعتبار بخشی از برج آزادی مرمت خواهد شد.

مدیرعامل مجموعه برج آزادی همچنین از راه اندازی بزرگترین نمایشگاه عکاسی کشور خبر داد و گفت: این موزه به همت محمدعلی جدیدالاسلام از عکاسان خوشنام کشورمان در حالی راه اندازی شد که این موزه جزو پنج موزه بزرگ حوزه عکاسی در جهان است.

به گفته وی، راه اندازی چندین نمایشگاه عکس و نقاشی حوزه دفاع مقدس و مدافعین سلامت و راه اندازی بازدید مجازی از برج آزادی را از دیگر اقدامات اعلام کرد.

در این مراسم از تابلو نقاشی و خوشنویسی با عنوان دفاع مقدس و مدافعان سلامت اثر هومن بشارتی با مشارکت جمعی از هنرمندان جوان به متراژ ۶۰ متر رونمایی شد.

رونمایی از اثر نقاشی کیومرث قورچیان با عنوان اربعین و افتتاح نمایشگاه عکس لبخند بر آتش اثر هنرمندان حوزه جنگ و دفاع مقدس از دیگر برنامه های مجموعه برج آزادی تهران بود.

معاون وزیر: پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر به این وزارتخانه معنا می‌دهند

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز