کدخبر: 923 یکشنبه، 04 مهر 1400 - 20:22 923 پرینت خبر
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو:

تنوع‌بخشی به طرح‌های صرفه‌جویی انرژی با هدف ترغیب مشترکان ضروری است

image

وزیر نیرو گفت: تنوع‌بخشی به طرح‌های صرفه‌جویی انرژی برای ترغیب مشترکان در این طرح‌ها باید جدی گرفته شود.

به گزارش روشنای راه، "علی اکبر محرابیان" در دیدار از نمایشگاه طرح های نوآورانه بخش توزیع و بهینه سازی مصرف برق، افزود: تا زمانی که به لحاظ اقتصادی این طرح ها برای مشترکان توجیه پذیر نباشد، مشارکت در آنها قابل انتظار نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال نباید طرح‌های بهینه‌سازی مصرف را به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داد و این طرح ها باید در خدمت یک حرکت جامع قرار گیرند.
وزیر نیرو لازمه این اقدام را تدوین طرحی جامع با مشارکت نخبگان بخش انرژی کشور دانست و خواستار بررسی همه جانبه این طرح ها و آثار آن بر اقتصاد مردم و کشور شد.
محرابیان در عین حال طرح های نوآورانه در بخش های توزیع برق و بهینه سازی مصرف را خلاقانه توصیف و از آنها تقدیر کرد.
 در این برنامه، طرح های تعویض الکتروموتورهای قدیمی کولر آبی با الکتروموتور پربازده، استفاده از پنل خورشیدی برای تامین برق کولرهای با توان ۴۰۰ وات، طرح بهینه سازی تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده، بهینه سازی مصرف انرژی در زمینه روشنایی معابر،  مبارزه با مراکز  غیرمجاز رمز ارز، تحلیل داده های کنتورهای هوشمند و شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز (داده کاوی)، قبض مدرن برق، خدمات غیرحضوری برق از طریق سامانه برق من، قرائت مکانیزه (قرائت خودکار انواع کنتور) و کنتورهای هوشمند(طرح فهام) و  نصب ۲۵میلیون کنتور هوشمند اقتصادی (طرح تجمیع کنتورها) مورد بازدید وزیر نیرو قرار گرفت.
در این بازدید "همایون حایری" معاون برق وانرژی وزارت نیرو و " محمدحسن متولی زاده" مدیرعامل توانیر نیز حضور داشتند و توضیحات کاملی در خصوص هر کدام از طرح ها توسط مجریان طرح ها داده شد.
در پایان این بازدید مقرر شد در نخستین فرصت، نشستی با حضور دست اندرکاران و مدیران صنعت برق وآب وزارت نیرو به منظور بررسی و تعریف طرحی جامع در حوزه بهینه سازی انرژی  با هدف جلب مشارکت مردم برگزار شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز