کدخبر: 90 سه‌شنبه، 24 فروردین 1400 - 13:33 90 پرینت خبر
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی:

هیچ‌کجای جهان پروتکل‌های بهداشتی پرواز همچون ایران اجرا نشده‌ است

image

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از آبان پارسال تاکنون پروازها با ۶۰ درصد و قطار و اتوبوس با ۵۰ درصد ظرفیت تردد می‌کنند؛ گفت: هیچ‌کجای دنیا به جز ایران، اینگونه پروتکل‌های بهداشتی اجرا نشده‌ است.

به گزارش روشنای راه، محمد اسلامی در حاشیه آیین عملیات احداث یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در اسلامشهر در جمع خبرنگاران بیان داشت: مطلقاً یک درخواست هم از سمت وزارت بهداشت و درمان و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بر زمین نمانده است و تمامی آن‌ها از جمله لغو پروازها اجرایی شدند.

وی اضافه کرد: در خصوص پروازها، موضوع مهم و بین‌المللی است که معاهده ۲ جانبه و چند جانبه به شمار می‌آید؛ باید تشریفاتی را از لحاظ حقوقی و قانونی برای آن داشته باشیم و تاکنون مطابق ضوابط وزارت بهداشت کار کردیم.

اسلامی یادآور شد: در حال حاضر اعلام کردند پروازهای انگلیس لغو شود و سه روز قبل گفتند وضعیت تغییر کرده و مردم با جواب تست منفی می‌توانند مسافرت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه هیچ‌کجای دنیا به جز ایران، اینگونه پروتکل‌های بهداشتی اجرا نشده‌است، اظهار داشت: در این ارتباط شرکت‌ها آسیب جدی دیدند اما این شرایط را برای صیانت از سلامت جامعه به آن‌ها تحمیل کردیم.

اسلامی با بیان اینکه اگر تخلفی هم بوده برخورد کرده‌ایم؛ اظهار داشت: مانند مساله آن روحانی که بدون ماسک وارد اتوبوس شد و اتوبوس و شرکت را جریمه کردیم، امیدواریم مراجع مربوطه نیز در خصوص آن شخص که خلاف پروتکل‌های بهداشتی و منویات رهبر معظم انقلاب اقدام کرد، تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به مساله‌ای که در یکی از پروازها پیش آمد و در فضای مجازی با عنوان رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی انعکاس یافت، توضیح داد: در برخی موارد برای فضای مجازی واقعاً متاسف می‌شویم؛ در آن موضوع هواپیما با دست کم ۱۲ صندلی خالی پرواز کرد.

اسلامی ادامه داد: در آخرین لحظات هواپیمای ایرباس ۳۲۰ که باید از آبادان به مشهد پرواز می‌کرد عیب پیدا کرد و هواپیمای ذخیره شرکت قشم ایر برای جلوگیری از معطلی مردم ناگزیر شد پرواز کند و بایستی حدود ۲۲ نفر انصراف دهند که از حد مجاز تجاوز نشود اما مردم قلیلی پذیرفتند که انسانیت به خرج دادند و در نهایت هواپیما با ۸۰ درصد پرواز کرد که تذکر نیز گرفت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز