کدخبر: 884 دوشنبه، 29 شهریور 1400 - 17:07 884 پرینت خبر

جشن نفس استشمام عطر خوش گرمدره شهر مهربانی

image

چند وقتی است خیران گرمدره ای و از جمله مرکز نیکوکاری امیرالمومنین ع با نگاهی تازه در عرصه خیر و احسان تلاش می کنند و با اهدای نفس به بیماران کرونایی زندکی دوباره ای به آنان می بخشند.

به گزارش روشنای راه، گام اول در این راه برای اولین بار توسط مرکز نیکوکاری امیرالمومنین گرمدره در کشور اتفاق افتاد و خیران این شهر با خرید و اهدای کپسول به بیماران کرونایی فصلی جدید از خیرو نیکی را رقم زدند فصلی که در آن نفس امید و مهربانی گرمدره شهر مهربانی را در خود گرفته بود و استشمام عطر خوش مهربانی را از گرمدره به دیگر نقاط کشور نیز کشاند.

حالا خیران گرمدره با توان و تلاشی مضاعف در راه رضای پرودگار گام بر می‌دارند و جان بی رمق بیماران را رمقی و نفسی دوباره می‌دهند نفسی که از برکت و لطف حق تعالی سرشار است.

جشن نفس با همت مرکز نیکوکاری امیرالمؤمنین (ع ) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی البرز با حضور برخی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی البرز و خیران گرمدره ای برگزار شد.

مهندس طاهری رییس کمیته امداد منطقه یک در این آیین ضمن تشکر از خیران مرکز نیکوکاری امیرالمومنین ع گرمدره و تلاش های این خیران اظهار کرد: خیران در مواقع بحران همواره در کنار مردم بوده اند و با شیوع کرونا نیز با تهیه بسته های معیشتی همراه خوبی برای نیازمندان بوده ند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط سخت کرونا از کسانی که با دادن نفس به بیماران کرونایی اقدام نمودند تشکر می کنم‌چرا که ۲۶ دستگاه کپسول اکسیژن توسط خیران‌تهیه وبه صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت که این امر در نوع خود دارای خیر و برکت در این دنیا و آخرت برای خیران و نیکوکاران خواهد بود.

این مسوول افزود: وظیفه ما خدمت به نیازمندان است و در تلاش هستیم بتوانیم در کنار خیران پویش ها و تلاش های گسترده تری صورت پذیرد و این امر الگویی باشد برای سایر مناطق،مردم، و نیازمندان از این خدمات بهره مند گردند.

دکتر محمدی رییس مرکز قلب سلیم نیز در این مراسم با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تقدیر و تشکر از فعالیت خیران در این عرصه در همراهی مدافعان سلامت گفت: بدون شک خداوند به ازای این خیر، خیر بزرگتری در دنیا و آخرت به نیکوکاران اعطا خواهد کرد.

وی بیان کرد: کمک هایی که انجام‌می شود قطعا سبب خواهد شد در پیشگاه خداوند رو سپید باشیم و از خیران گرمدره و پیگیری و اتحاد آنان که در کمک به خیران همواره پیشگام بوده اند تشکر می کنم.

دکتر محمدی در زمینه شبانه روزی کردن مرکز خدمات سلامت شهدای گرمدره همچنین بیان کرد: این امر در سال‌های قبل اتفاق افتاد اما به دلیل عدم مراجعه بیماران این طرح ناتمام ماند اما دوباره درخواست هایی نیز به ما رسیده که در این صورت تلاش می شود در صورت نیاز مجددا این امر مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

سعیدیان عضو هیات مدیره مرکز نیکوکاری گرمدره نیز همچنین در این آیین با اظهار این مهم که خداوند متعال می فرماید اجر نیکوکار با من است گفت: بهشت رضایت خداوند است و چه بهشتی بهتر از بهشت خداوند.

داود سعیدیان بیان کرد: تمام تلاش‌هایی که از مرکز خیریه شهر مشاهده می شود شاید یک دهم‌توانمندی های شهر ما هم نباشد و اگر یک اراده و یک گام بیشتر بگذاریم شهر گرمدره واسطه کارهای بزرگ تر خواهد بود.

وی صداقت و خلوص نیت را از جمله شاخصه های مهم مردم گرمدره برشمرده و تصریح کرد: فعالیت های گسترده در تمام طول شبانه روز و حتا شبها در مواقعی اتفاق می افتد که بسیاری در خواب به سر می برند و ناظر بر این امر خداوند است.

وی معامله با خداوند را از جمله خصایل نیکوی خیران برشمرده و گفت: اگر کسی کار خیری به صورت گمنام می کند پاداشش در نزد خداوند است و اگر مردم نیز مطلع شوند در نگاه و زبان مردم.

علیجانی دیگر عضو هیات امنای مرکز خیریه امیرالمومنین گرمدره همچنین خبر داد: کپسولهای اکسیژن که به کمک خیرین توسط مرکز نیکوکاری امیرالمومنین علیه السلام تهیه شده است برای استفاده عموم مردم استان است.

وی تصریسح کرد: هر یک از همشهریان که نیازمند به اکسیژن درمانی است برای دریافت رایگان کپسول اکسیژن می تواند به مرکز نیکوکاری امیرالمومنین(ع) شهرگرمدره مراجعه نماید تا به صورت رایگان در اختیار وی و یا بیماران کرونایی قرار گیرد.

علیجانی تاکید کرد: ارایه این کپسول ها و شارژ آن برای بیماران کرونایی و تنفسی رایگان بوده و تنها هزینه آن یک دعای خیر برای بانیان خیرش می‌باشد.

علیجانی بیان کرد: هم اکنون با همراهی خیران تعداد کپسول های اکسیژن از 26 عدد به 32 کپسول رسیده است و خانواده بیماران در صورت احتیاج به اکسیژن درمانی می توانند به مرکز نیکوکاری مراجعه نمایید و یا با شمارهمرکزنیکوکاری امیرالمومنین (ع) ۰۲۶۳۶۱۰۵۳۰۰ تماس حاصل نمایند.

نویسنده: آمنه شکوهی امیرآبادی

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز