کدخبر: 87 دوشنبه، 23 فروردین 1400 - 12:23 87 پرینت خبر
علیرضا پاکدل، رییس فدراسیون هندبال:

میزبانی جام ملت‌های آسیا افتخار بزرگی برای هندبال ایران است

image

رییس فدراسیون هندبال گفت: گرفتن میزبانی مهم‌ترین مسابقات هندبال آسیا افتخار بزرگی برای این رشته ورزشی در ایران به حساب می‌آید.

به گزارش روشنای راه، چندی پیش فدراسیون هندبال ایران با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فدراسیون هندبال آسیا آمادگی خود را جهت میزبانی بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا به صورت رسمی اعلام کرد و با توجه به اهمیت این مسابقات و صعود چهار تیم برتر این رقابت‌ها به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ سوئد و لهستان، مسوولین فدراسیون هندبال ایران رایزنی‌های فشرده خود را جهت اخذ میزبانی مهمترین و معتبرترین مسابقات هندبال آسیا ادامه دادند. 

پس از تماس‌ها و پیگیری‌های مسوولین فدراسیون با مقامات آسیایی، روز سه‌شنبه هفته گذشته فدراسیون هندبال آسیا با ارسال نامه‌ای به طور رسمی ایران را به عنوان میزبان بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ سوئد - لهستان معرفی کرد. این مسابقات در دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

«علیرضا پاکدل» در خصوص این میزبانی اظهار کرد: این موضوع اهمیت بسیار زیادی از نظر اقتصادی و ارز آوری برای کشور دارد. ما می توانیم با این میزبانی ظرفیت‌های ایران را در برگزاری رویدادهای بین‌المللی اثبات کنیم. این میزبانی می‌تواند پاسخ محکمی به کسانی است که قصد دارند ایران‌هراسی کنند و طوری جلوه دهند که کشورهای دیگر تمایل به حضور در کشورمان را نداشته باشند.

وی افزود: همچنین میزبانی پیش‌رو امتیاز بسیار خوبی برای تیم ملی هندبال به شمار می‌آید و از همه مهم‌تر اینکه برگزاری این رویداد در ایران می‌تواند کلاس آموزشی بسیار بزرگی برای مربیان، داوران و علاقمندان به این رشته در کشورمان باشد. 

رییس فدراسیون هندبال اضافه کرد: امیدوارم که این میزبانی با همراهی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش، وزارت کشور و سایر نهادها و سازمان‌های مربوطه باشد تا بتوانیم به بهترین شکل میزبان مسابقات باشیم.

پاکدل در مورد چگونگی اخذ میزبانی در مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا گفت: بعد از نامه رسمی فدراسیون هندبال آسیا مبنی بر آمادگی کشورها جهت گرفتن میزبانی این مسابقات، ما بلافاصله درخواست خود را ارسال کردیم و به صورت مستمر پیگیر آن بودیم. با توجه به این موضوع که کشورمان حدود ۱۳ سال میزبانی در این مسابقات نداشت، به هر شکلی که بود موضوع را پیگیری کردیم و خدارا شکر به خواسته خود رسیدیم.

او در مورد شهر میزبان مسابقات قهرمانی هندبال آسیا اظهار کرد: ۶ استان تقاضای میزبانی داشتند و در سه روز آینده مشخص می‌شود که چه شهری میزبان مسابقات است. ما با توجه به شاخصه‌های مختلفی، میزبان را مشخص می‌کنیم.  

رییس فدراسیون هندبال در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی تصریح کرد: با شتاب پیگیر این موضوع هستیم و در حال حاضر دو گزینه داریم. منتظر پاسخ آن‌ها هستیم و به صورت شبانه‌روزی پیگیری می‌کنیم.

وی درباره زمان شروع لیگ برتر بیان کرد: این موضوع به نظر سرمربی تیم ملی بستگی دارد چرا که اولویت امسال فدراسیون، تیم ملی و موفقیت آن است.

پاکدل در خصوص مقایسه عملکرد فدراسیون هندبال و فدراسیون فوتبال در گرفتن میزبانی‌ در رسانه‌ها گفت: در واقع همه فدراسیون‌های ورزشی در یک کشتی فعالیت می کنند که آن هم به منظور پیشرفت ورزش و اعتلای نام ایران است. رسالت همه ما این است که در این راه به یکدیگر کمک کنیم. مطالبی که توسط رسانه‌ها مطرح می‌شود، نظر رسانه‌ها است. آن‌ها موضوعات را تحلیل می‌کنند و ما به عنوان فدراسیون نیز بر حسب سنوات قبل که مطالب رسانه‌ها را در صفحه رسمی فدراسیون در فضای مجازی منتشر می‌کردیم، لینک خبر مربوط را انتشار دادیم. موضوع مهم این است که این دیدگاه صرفا نظر آن رسانه بوده و برای روابط عمومی و فدراسیون هندبال نیست.

رییس فدراسیون هندبال افزود: ما انعکاس خبر میزبانی ایران را در فضای مجازی انعکاس دادیم. همیشه تکالیف خود را دنبال می‌کنیم و هر اقدامی که کردیم، وظیفه ما بوده است. هر موضوعی باشد، در هر سطحی پیگیری می کنیم. ما با همه فدراسیون ها دوست هستیم و مطمئن هستم که فدراسیون فوتبال نیز تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا میزبانی‌ها را به کشورمان برگرداند.

وی در پایان اذعان کرد: هیچوقت در مقام تضعیف همکاران قرار نمی‌گیریم و اعتقاد داریم که همه فدراسیون‌ها برای پیشرفت ورزش و بالا رفتن نام ایران تلاش می‌کنند که این بار قرعه به نام ما خورد و من امیدوارم بتوانیم با همدلی و وحدت همه کارها را به خوبی جلو ببریم.    

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز