کدخبر: 86 دوشنبه، 23 فروردین 1400 - 12:19 86 پرینت خبر
محمد اله یاری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هنر با زندگی باجلان عجین بود

image

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت هادی باجلان، پیشکسوت نوازنده تنبک نوشت: زندگی این هنرمند با هنرش عجین بود.

به گزارش روشنای راه، هادی باجلان (متولد ۱۳۳۰ در قزوین) فعالیت هنری خود در موسیقی سنتی ایرانی را از نوجوانی آغاز کرده بود. او اجراهای مختلفی در داخل و خارج از کشور داشت و تنبک ساز تخصصی اش بود. زنده‌یاد باجلان از اواخر دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۸۰ در دانشگاه تهران به کار آموزش موسیقی به دانشجویان علاقه مند به این هنر اشتغال داشت. این هنرمند پیشکسوت دیروز (یکشنبه، ۲۲ فروردین) در سن هفتاد سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

محمد الهیاری در پیام تسلیت خود به این مناسبت نوشت: جامعه موسیقی کشور سوگوار درگذشت استاد هادی باجلان است که زندگی‌اش با هنر عجین شده بود.

هادی باجلان از بنیان‌گذاران آموزش تنبک‌نوازی در استان قزوین بود و سال‌ها برای موسیقی و هنر این استان تلاش کرد. جریان موسیقی در این استان با حضور و تلاش موزیسین‌هایی مانند زنده‌یاد باجلان دوام یافته است.

درگذشت هنرمند گرانقدر، هادی باجلان را به خانواده ارجمندش و هنرمندان  استان قزوین تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم آرامش روح و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز