کدخبر: 842 دوشنبه، 22 شهریور 1400 - 12:06 842 پرینت خبر
پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم:

۹۰ درصد فضای سبز شهر قم با سیستم‌های مکانیزه آبیاری می‌شود

image

مدیرعامل سازمان پارک‌هاوفضای سبز شهرداری قم گفت: بیش از ۹۰ درصد فضای سبز و پارک‌های شهری قم با سیستم‌های مکانیزه آبیاری می‌شود و طی پنج سال گذشته مقدار قابل توجهی از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز کاسته شده‌است.

به گزارش روشنای راه، پیام جوادیان درآیین امضای تفاهم‌نامه آموزشی با سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی‌ومنابع طبیعی قم، اظهار داشت: با اقدام‌های انجام‌شده از سال ۹۴ تاکنون، قم از نظر توسعه سرانه‌های سبز درجایگاه سوم کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: درصورتی‌که سازمان آب منطقه‌ای استان، اجازه حفر چند چاه جدید را به‌سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بدهد استفاده از آب شرب جهت آبیاری عرصه‌های سبز به‌صورت کامل حذف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌های قم یادآور شد: در ۶ سال گذشته مباحث علمی درتوسعه فضای سبز شهر قم عملیاتی شده و کاشت درختانی چون اکالیپتوس و کاج که بیش از این تمام منظره شهر را به‌خود اختصاص داده بود با گونه‌های سازگار و متنوع‌تر دیگر جایگزین شده و چهره ظاهری شهر درمقایسه با قبل تفاوت کرده‌است.

جوادیان یادآور شد: پویش درخت دوستی بنشانیم که سال ۹۶ به‌ابتکار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم راه‌اندازی شد یک سال بعد به‌عنوان یک پویش و طرح ملی موفق برای فرهنگ‌سازی توسعه و حفظ فضای سبز موردتوجه و اقبال قرار گرفته و هم‌اکنون این پویش دربسیاری از شهرها درحال اجرا است.

وی با بیان اینکه تا سال ۹۴ هیچ رابطه و همکاری بین سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز به‌رغم نزدیکی حیطه فعالیت‌ها و رسالت‌ها درقم وجود نداشت، تصریح کرد: از سال ۹۴ توسعه همکاری‌ها برای پیشبرد اهداف مشترک و بهبود سرانه‌های فضای سبز شهر قم دردستور کار این سازمان قرار داشته است.

وی با اشاره به‌برنامه این سازمان جهت ارائه گواهینامه به‌کارکنان باغبانی و فضای سبز شهری، گفت: طی این طرح کارگران و کارکنان باغبانی شهرداری قم پس از ارائه آموزش‌های لازم رتبه‌بندی می‌شوند و از تجربه کارکنان با تجربه استفاده بهینه‌ای خواهد شد.

مدیرعامل پارک‌های شهرداری قم تاکید کرد: یکی از اهداف اعطای گواهینامه آموزشی به‌کارگران باغبانی درکنار استفاده بهینه از منابع و امکان‌های موجود، مقابله با روحیه سودجویی پیمانکاران و ایجاد امنیت شغلی این افراد است.

جوادیان با اشاره به‌اهمیت مساله آموزش درحفظ و توسعه فضای سبز خانگی بیانن کرد: بیشترین علت نابودی گیاهان خانگی، آبیاری بیش‌ از حد است و درتوافقنامه با سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی مباحثی جهت آموزش به‌شهروندان برای نگهداری گیاهان ساختمانی در نظر گرفته‌شده‌است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز