کدخبر: 833 یکشنبه، 21 شهریور 1400 - 12:57 833 پرینت خبر
محمد گلفشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر:

هلال‌احمر بیش از ۱۱ هزار هیات مذهبی را ضد عفونی کرد

image

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از مشارکت این جمعیت در ایمن سازی و ضدعفونی کردن ۱۱ هزار و ۵۵۶ هیات مذهبی در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسم ماه محرم خبر داد.

به گزارش روشنای راه، محمد گلفشان درمورد اقدامات این مجموعه گفت: طرح ایران یاران جوان نخستین طرحی بود که سازمان جوانان در دستور کار قرار داد و بواسطه همکاری اعضای جوان، سبب شد تا سرعت واکسیناسیون در کشور افزایش پیدا کند.

وی افزود: به کمک مراکز بهداشتی و درمانی نیز رفته ایم و تلاش کرده ایم تا در خدمت رسانی به شهروندان مبتلا به کرونا، کمک حال دانشگاه های علوم پزشکی باشیم. هم زمان طرح نذر سلامت ۲ نیز برگزار شد. این طرح ها در کنار طرح ناظران سلامت توانست نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به کرونا ایفا کند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: سازمان جوانان این ظرفیت را دارد که خدمات بیشتری را در راستای مقابله با کرونا ارائه دهد. از ۲۱ مردادماه در امر واکسیناسیون نیز مشارکت داشتیم. آن چه انجام شده، تامین کادر واکسیناسیون بوده اما صرفا به این حوهز معطوف نشده و اعلام آمادگی کردیم که حاضر هستیم نیروهای خود را جایگزین کادر درمانی کنیم که در این ماه ها فشار کار زیادی به آن وارد شده است و ۱۳ استان نیز در همین راستا درخواست کمک کرده اند و امروز از اعضای جوان هلال احمر استفاده می کنند.

گلفشان ادامه داد: ۳۶۰۰ نفر از اعضای جوان هلال احمر در این استان ها در حال خدمات رسانی هستند. کانون های دانشجویی و طلاب در این عرصه مشارکت بسیار خوبی داشتند. ۱۱ هزار و ۵۵۶ هیات مذهبی در طرح نذر سلامت دو تحت پوشش قرار گرفت و این اماکن به صورت کامل ضدعفونی شد و سبب شد تا مراسمات مذهبی با ایمنی بیشتری برگزار شوند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: هر خانه یک سلامتگر از جمله طرح های دیگری است که امسال در دستور کار قرار گرفت و طبق این طرح در هر خانه یک دانش آموز به عنوان مسئول بهداشتی خانه تعیین می شود و در هر محله نیز یک مسئول تعیین می شود تا به موارد رسیدگی کند. این طرح در برخی استان ها آغاز شده اما هنوز به مرحله فراگیری نرسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز