کدخبر: 824 چهارشنبه، 17 شهریور 1400 - 17:03 824 پرینت خبر
حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز:

۷۷۵ هکتار از اراضی ملی در نظرآباد به دولت بازگشت

image

رییس کل دادگستری البرز اعلام کرد که با ورود دستگاه قضایی استان ۷۷۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان نظرآباد به دولت بازگشت.

به گزارش روشنای راه، حسین فاضلی هریکندی با اشاره به خلع ید از ۷۷۵ هکتار از اراضی ملی و موات در نظرآباد با ورود دستگاه قضائی خبر داد و افزود: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده به بیت‌المال، مبلغ هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال معادل ۷۷۵ میلیارد تومان برآورد و تعیین شده است.

وی  عنوان کرد: در ادامه اقدامات قضایی دادگستری کل استان البرز و در راستای حفظ حقوق عامه و بیت‌المال و جلوگیری از تضییع حقوق مالکانه دولت در اراضی ملی و موات که جزء تکالیف تعریف شده از سوی قوه قضائیه و رئیس قوه قضائیه است، نسبت به خلع ید از میزان قابل توجهی از اراضی ملی و موات اقدام شد.

فاضلی هریکندی خاطرنشان کرد: با همکاری و طرح دعوی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظرآباد مبنی بر خلع ید از ۷۷۵ هکتار از اراضی ملی و موات که به صورت غیرقانونی مورد تصرف واقع شده بود، پرونده‌ای در شعبه اول دادگاه حقوقی شهرستان نظرآباد تشکیل شد و در روند رسیدگی قرار گرفت.

وی با اشاره به رفع تصرف از اراضی مورد اشاره با ورود دستگاه قضائی گفت: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده به بیت المال، مبلغ هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال معادل ۷۷۵ میلیارد تومان برآورد و تعیین شده است.

فاضلی هریکندی در پایان با تاکید بر جدیت دستگاه قضائی در برخورد با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: دستگاه قضائی نسبت به اشخاصی که اقدام به دست‌اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی می‌کنند به‌ هیچ وجه مسامحه نخواهد کرد.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز