کدخبر: 819 چهارشنبه، 17 شهریور 1400 - 16:52 819 پرینت خبر
ایرج حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان:

بهره‌وری آب کشاورزی در استان سمنان از ۳۱ درصد افزایش یابد

image

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت: بهره‌وری آب بخش کشاورزی استان در خوشبینانه ترین حالت ۳۱ درصد است که باید با برنامه‌ریزی مناسب افزایش یابد.

به گزارش روشنای راه، ایرج حیدریان افزود: ۸۶ درصد منابع آبی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می شود که بهبود میزان بهره‌وری باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: ۹ درصد از آب تولیدی در استان سمنان در بخش آشامیدنی و پنج درصد در بخش صنعت مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان، جلوگیری از بهره برداری چاههای غیرمجاز و انسداد آنها را از اقدامات مهم این شرکت در سالهای اخیر برشمرد و گفت: با عمل به سند سازگاری با کم‌آبی توسط دستگاه‌های مربوطه مانند جهادکشاورزی تا سال ۱۴۰۵ باید ۱۷۱ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی استان سمنان صرفه جویی شود.

وی گفت: از ۹۷ هزار کیلومتر مربع وسعت استان سمنان تنها چهار درصد  را آبخوان تشکیل می دهند که قابلیت برنامه ریزی برای تامین منابع آبی دارند.

حیدریان افزود: میزان تولید آب در استان سمنان یک میلیارد و و ۱۸۰ میلیون مترمکعب است که از این رقم ۸۰۰ هزار مترمکعب از آب‌های زیرزمینی و بقیه از آب‌های سطحی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان، میزان هدررفت آب در شبکه توزیع آب آشامیدنی استان را به طور متوسط ۲۵ درصد  بیان کرد و گفت: برای جلوگیری از این امر که تاثیر بسزایی در بهبود شرایط تامین منابع آبی دارد، باید سرمایه گذاری لازم درنظرگرفته شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز