کدخبر: 810 دوشنبه، 15 شهریور 1400 - 15:01 810 پرینت خبر
سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

سن تزریق واکسن کرونا درقم به ۳۷ سال کاهش یافت

image

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌کاهش سن دریافت واکسن به‌ ۳۷ سال دراین استان گفت: متولدان ۱۳۶۳ و قبل از آن و دانشجویان مراکز آموزش عالی و طلبه‌ها می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

به گزارش روشنای راه، سیامک محبی اظهار داشت: با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پانزدهم شهریورماه متولدان سال ۱۳۶۳ و قبل از آن و همچنین دانشجویان مراکز آموزش عالی و طلبه‌ها می‌توانند با مراجعه به‌یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون دراستان واکسن کرونا تزریق نمایند.

وی با اشاره به‌الزامی بودن داشتن پرونده الکترونیک سلامت جهت تزریق واکسن کرونا افزود: کسانی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند، هر چه زودتر برای برخورداری از واکسیناسیون عمومی به‌نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کرده برا ی تشکیل پرونده الکترونیک اقدام نمایند.

محبی با بیان اینکه خود مراقبتی و دیگر مراقبتی به‌عنوان یک مسوولیت فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با موفقیت از بحران کنونی عبور کنیم، تصریح کرد: درشرایط فعلی نباید تنها به‌خود فکر کرد بلکه باید در قبال سلامت جامعه نیز احساس مسوولیت کنیم و اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را سرلوحه زندگی قرارداد.

از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا درقم ۳۴ درصد از گروه‌های هدف این استان نخستین دُز واکسن را دریافت کردند.

قم از ۲۳ تیرماه درفهرست مناطق پرخطر و قرمز کرونایی کشور قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز