کدخبر: 806 دوشنبه، 15 شهریور 1400 - 14:46 806 پرینت خبر
محسن نیک ورز، دادستان سیرجان:

بساط دلالی حواله بار در سیرجان جمع شد

image

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان اعلام کرد: سامانه توزیع اینترنتی بار بین کامیون‌داران این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش روشنای راه، محسن نیک ورز در تشریح این خبر افزود: شهرستان سیرجان سهم عمده ای از حمل بار کشور و استان را به خود اختصاص داده است به نحوی که بیش از ۶۰ درصد ظرفیت بار استان متعلق به شهرستان سیرجان است.

 وی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار کامیون دار در شهرستان سیرجان در حوزه  حمل بار اشتغال دارند گفت: شهرستان سیرجان در سطح استانی و کشوری دارای بیشترین تعداد کامیون دار است.
این مقام قضایی با اشاره به اعتراض های سال ۱۳۹۷ رانندگان و درخواست آنان مبنی بر رعایت عدالت در توزیع بار بیان کرد: بی عدالتی در توزیع بار که تبعاتی هم مانند خرید و فروش حواله بار داشت، به این نحو که راننده به دلیل اینکه بیکار نماند و درآمد و کارکردی با خودرو داشته باشد حواله بار را به وسیله برخی دلالان یا شرکت‌های حمل و نقل متخلف خریداری می کرد.
نیک ورز خاطرنشان کرد: این موضوع ناراحتی زیادی را بین رانندگان به وجود آورده بود و به همین دلیل جلسات متعددی در کمیته حمل و نقل سوخت شهرستان تشکیل شد اما تعدادی از شرکت‌ها و رانندگان که منافعشان در خطر بود زیر بار این موضوع نمی‌رفتند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: در راستای دستورالعمل حفظ حقوق عامه و برنامه های دولت الکترونیک مبنی بر به روزرسانی عملکردها و بروز رسانی صنعت حمل ونقل با توجه به حذف بارنامه کاغذی در آینده و دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا و ارز (ثبت کد پستی محل بارگیری و تخلیه و کد ملی و شناسه شرکت) بعد از برگزاری چندین جلسه و شنیدن نقطه‌نظرات متولیان و ذینفعان اعم از نماینده انجمن صنفی کامیون داران، انجمن شرکت های حمل و نقل، نماینده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تصمیم گرفته شده به منظور شفافیت و تحقق عدالت در توزیع بار یک سامانه اینترنتی مکانیزه راه اندازی شود.
وی اعلام کرد: در این سامانه شرکت ها حمل بارشان را ثبت می کنند و رانندگان متقاضی با اطلاعاتی که در این سامانه به دست می‌آورند از جمله نوع بار، مسافت، مقصد و کرایه، بار را انتخاب می کنند و در ساعت مقرر به مبدا برای حمل بار مراجعه می‌کنند و بارشان را تحویل می گیرند.
وی گفت: این سامانه اخیرًا در شهرستان راه اندازی شده است و رضایت مندی مناسبی را در بین رانندگان داشته است.
این مقام قضایی گفت: توزیع بار به صورت عادلانه، تسریع در امور دریافت بار و کاهش حضور رانندگان در سالن های اعلام بار و ‌دفاتر حمل ونقل از دیگر مزایای این طرح به شمار می رود.
نیک ورز بیان کرد: این اقدام موثر، بازتاب خوبی در رسانه های محلی، انجمن صنفی رانندگان و رانندگان داشته و با ایجاد شفافیت، مانع بروز برخی از مفاسد شده است.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز