کدخبر: 771 شنبه، 06 شهریور 1400 - 23:19 771 پرینت خبر
علی زینی وند، استاندار کرمان:

روحیه مچ‌گیری را در نهادهای قضایی استان ندیدم

image

استاندار کرمان از همراهی، حمایت و همکاری‌های دستگاه قضا در استان تقدیر کرد و گفت: روحیه مچ گیری را در دستگاه‌های نظارتی مرتبط با قوه قضاییه ندیدم که جای تشکر دارد.

به گزارش روشنای راه، علی زینی وند در دیدار اعضای شورای قضایی استان کرمان به مناسبت هفته دولت  از همراهی دستگاه های نظارتی تحت مدیریت قوه قضاییه در استان کرمان با دید پیشگیرانه با مجموعه اجرایی استان کرمان تقدیر کرد.

وی بیان کرد: به دلیل همراهی دستگاه قضایی و شورای تامین، هیچ موضوع بسته ای را در استان ندیده ایم و هر جایی که رفته ایم راه ها باز بود و در این زمینه بسیار تشکر می کنم.

زینی وند گفت: در برخی جاها که وظیفه دستگاه قضایی نیست میدان دار شود اما ورود کرده و میدان دار است؛ از این جمله می توان به اقدامات انجام شده برای ساماندهی محله صنعتی و جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم های حوزه اجرایی بدون حضور و پشتیبانی دستگاه قضایی ضمانت اجرایی ندارد گفت: با توجه به تعدد قوانین در کشور روزنه های فرار برای انجام ندادن وظایف قانونی وجود دارد اما زمانی که دستگاه قضا به موضوعات و پشتیبانی از اجرای مقررات ورود می کند، فراری در کار نیست و امور انجام می شود.

زینی وند بیان کرد: در حوزه زندان ها بسیاری از مسائل با اعتبارات استانی قابل حل نیست و باید در سطح کشوری نیز پیگیری های لازم را انجام داد.

وی عنوان کرد: در حوزه ساماندهی زندان های زرند و رفسنجان حتما باید فرمانداران مامور شوند که از امکانات شهرستان استفاده شود و ما نیز کمک خواهیم کرد.

استاندار کرمان در ادامه بر ضرورت تکمیل اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان (در شهرستان رفسنجان) نیز تاکید کرد و گفت: اردوگاه کبوترخان باید بر اساس فازبندی تکمیل شود و تامین زمین ساختمان جدید دادگستری کرمان باید تا پایان شهریورماه تعیین تکلیف شود.

زینی وند بیان کرد: در حوزه انتخابات و کرونا نیز اوج همکاری دستگاه قضایی را داشته ایم و امیدواریم این ارتباطات تداوم داشته باشد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در نظام های اداری در تمامی دنیا مجموع قدرت حاکمیت و برون داد قدرت حاکمیت برگرفته از قدرت تمامی نهادهای حاکمیتی و مردمی است گفت: هم افزایی توانمندهای کشور، قدرت اداره امور کشور را به صورت تصاعدی پیش می برد.

زینی وند ادامه داد: اگر این هم افزایی در سطح ملی ذیل اصول و اسناد بالادستی انجام شود، امور کشور تصاعدی تر پیش می رود و این دوره از کشور را در پیشبرد امور کشور خوشبینانه تر می بینم.

وی بیان کرد: باعث افتخار است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مدل جا به جایی دولت ها نسبت به کشورهایی که ادعای سابقه دمکراسی کهن دارند، به الگوی اخلاقی اسلامی تبدیل شده و همواره در حال ارتقاست.

استاندار کرمان گفت: در جابه جایی اخیر دولت دوازدهم و سیزدهم نیز شاهد بودیم که این جا به جایی آرام تر و اخلاقی تر انجام شد و دلیل آن مواجهه خوب دکتر روحانی با پیروزی آیت الله رئیسی، اخلاق خاص مردمی و صمیمی آیت الله رئیسی و ارتباط خوب برقرار شده بین وزرای دولت قبل و دولت جدید بود.

زینی وند تاکید کرد: اگر کارگزاران نظام مبتنی بر مولفه ها انتخاب شوند اصول همین گونه خواهد بود که در انتخابات اخیر و جا به جایی دولت ها به خوبی انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه برخی دیگر مدیران قضایی امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با استاندار و معاونان وی دیدار کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز