کدخبر: 74 شنبه، 21 فروردین 1400 - 14:08 74 پرینت خبر
معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده:

مجلس لایحه حمایت از زنان برابر خشونت را رسیدگی کند

image

معاون امور زنان و خانواده رییس‌ جمهوری، لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان برابر خشونت را مطالبه عمومی توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود قوه مقننه لایحه مشترک قوه قضاییه و دولت را هر چه سریع‌تر اعلام وصول و به آن رسیدگی کند.

به گزارش روشنای راه، معصومه ابتکار در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به ارائه «لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» به مجلس گفت: با گذشت ۹۰ روز از ارسال این لایحه به مجلس شورای اسلامی، هنوز اعلام وصول نشده و به سرنوشت یازده لایحه دیگر دچار شده است که این جای تأسف دارد.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری ادامه داد: بارها اعلام کردیم و انتظار داریم که نه تنها این لایحه را اعلام وصول کنند، بلکه سریعاً تشریفات قانونی و تصویب این لایحه که مطالبه عمومی مردم و بسیاری از مسوولان است طی شود.

 وی یادآورشد: این مطالبه حتی در فرمایش‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با حقوق زنان و توجه به قوانین و لوایحی که بتواند موضوع خشونت را رفع کند، مشاهده می‌شود و امیدواریم مجلس شورای اسلامی با همین نگاه به این مساله رسیدگی کند.

ابتکار، لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت را مطالبه عمومی توصیف کرد و افزود: این لایحه مشترک قوه قضاییه و دولت است؛ انتظار می‌رود قوه مقننه این لایحه را هر چه سریع‌تر اعلام وصول و به آن رسیدگی کند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت دی‌ماه ۱۳۹۹ در هیات دولت تصویب شد و برای تبدیل شدن به قانون منتظر اقدامات مجلس شورای اسلامی است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز