کدخبر: 729 شنبه، 30 مرداد 1400 - 23:21 729 پرینت خبر
محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

مرکز بستری بیماران کرونایی دریکی از مدارس قم راه‌اندازی می‌شود

image

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به کمبود تخت بستری و همچنین شدت گرفتن بیماری و نیاز مردم به‌تخت‌های بستری، مرکز بستری بیماران کرونایی در ورزشگاه یکی از مدارس قم دایر خواهدشد.

به گزارش روشنای راه، محمد رضا قدیر به‌همراه محمود پرهام معاون درمان این دانشگاه و رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی - امیرالمومنین(ع) قم از این مرکز بازدید و مقرر شد تا هر چه سریعتر در صورت نیاز این مرکز راه اندازی شود.

بر اساس این گزارش جلسه‌ای نیز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، رئیس مجمع خیرین سلامت و همچنین مدیران هلال احمر استان برگزار و مقرر شد تا موضوع تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی که در منازل بستری هستند، ساماندهی شود.

 در این جلسه مقرر شد تا مرکز جامع تامین و توزیع اکسیژن بیماران کرونایی در قم ایجاد و با تولی گری هلال احمر و کمک خیران کپسول‌های اکسیژن و ملزوم‌های آن تامین و در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شود.

بنابر این گزارش، رئیس علوم پزشکی قم ضمن بازدید از کارخانه تولید اکسیژن استان، از خدمات ارزشمند کارگران این مجموعه قدردانی و خطاب به‌آنها گفت: کار ارزشمند و جهادگونه بسیار ثمر بخش بوده و در نجات جان انسان ها تاثیر دارد.

وی افزود: بیماران کرونایی به‌اکسیژن نیاز دارند که تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بخشی از مشکل‌ها و استرس‌های خانواده آنها را برطرف خواهد کرد، و این کارخانه باید با تمام قوا در خدمت مردم و بیماران باشد.

گزارش حاکیست: مرکز فوق در سه شیفت کاری در حال فعالیت بوده و روزانه بیش از ۳۰۰ کپسیول اکسیژن مورد نیاز همشهریان را شارژ می‌کند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز