کدخبر: 720 چهارشنبه، 27 مرداد 1400 - 15:33 720 پرینت خبر
زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس:

نفوذ فناوری در کشاورزی از برنامه‌های کلان وزیر پیشنهادی کشاورزی است

image

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به نشست این کمیسیون با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: ایجاد سامانه یکپارچه داده و اطلاعات، ارائه لایحه جهاد سازندگی روستایی، جشن سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی و نفوذ علم و فناوری در کشاورزی از برنامه‌های کلان ارایه شده است.

به گزارش روشنای راه، «زهرا شیخی» در توضیح نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با «سید جواد ساداتی‌نژاد» وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: ساداتی‌نژاد برنامه‌های خود را ارائه و نمایندگان هم دغدغه و اولویت‌های زیادی را در حوزه کشاورزی مطرح کرد.

وی ادامه داد: اهمیت اجرای الگوی کشت، استفاده از ظرفیت کشت دیم، توسعه و مکانیزاسیون باغات، تقویت خودکفایی کالاهای اساسی، اهمیت موضوع سلامت غذایی و ارگانیک و اهمیت و افزایش سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشاورزی بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، با اشاره به نگاه کلان ساداتی‌نژاد به حوزه کشاورزی اظهار داشت: ایجاد سامانه یکپارچه داده و اطلاعات، ارائه لایحه جهاد سازندگی روستایی، جشن سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی و نفوذ علم و فناوری در کشاورزی برنامه‌های کلان مطرح شده بود.

شیخی با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در این نشست تصریح کرد: همچنین نمایندگان دغدغه‌ها و مسائلی را در حوزه بحران آب و کمبود آب شرب و کشاورزی، آب فلات مرکزی، ارائه الگوی کشت بر اساس اقلیم، ابراز نگرانی در مورد سموم و کودها و قاچاق آنها، استانداردهای غذایی و تراریخته‌ها، بحث اقتصاد گیاهان دارویی و سند ملی گیاهان دارویی که مورد غفلت واقع شده است را مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ساداتی‌نژاد هم راه حل‌هایی را در مورد رویکرد کشاورزی بر اساس اقلیم ارائه و تاکید کرد که تحقق این موضوع بستگی به این دارد که بازار کشاورزی و تولید آن در یک وزارتخانه گنجانده شود اما در حال حاضر وزارت صمت در مورد بازار محصولات کشاورزی و جهاد کشاورزی در مورد تولید محصولات تصمیم‌گیری می‌کند که به بروز برخی مشکلات دامن خواهد زد و نیاز است بازار و تولید به یک وزارتخانه واگذار شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز