کدخبر: 712 دوشنبه، 25 مرداد 1400 - 11:40 712 پرینت خبر
محمدشروین اسبقیان، رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین:

اعضای کاروان سردار دل‌ها پیام‌آور شادی و افتخار خواهند بود

image

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با بیان اینکه کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو می‌توانند عملکرد چشمگیری در سرزمین آفتاب داشته باشد، گفت: اعضای کاروان «سردار دل‌ها» به دنبال ثبت بهترین افتخارات در توکیو هستند.

به گزارش روشنای راه، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از روز دوم شهریور ماه به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد. قرار بود این دوره از بازی ها در سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شود که به خاطر شیوع و فراگیری ویروس کرونا در سطح جهان به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

کاروان ورزشکاران پارالمپیکی ایران در این دوره با ۶۲ ورزشکار به توکیو خواهند رفت. سرپرست این کاوران هادی رضایی و سرپرست نمادین آن نیز «کونیکو یامامورا» مادر شهید بابایی از شهدای جنگ تحمیلی است.

کاروان ورزشی ایران به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به نام سردار دل‌ها نام‌گذاری شده است.

«سیدمحمدشروین اسبقیان» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح شرایط کاوران اعزامی ایران به توکیو اظهار داشت: تعداد زیادی از نفرات اعزامی کاروان ایران به پارالمپیک توکیو زیر نظر فدراسیون جانبازان و معلولین فعالیت دارند. بعد از بازی های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برنامه‌های زیادی برای موفقیت ورزشکاران در دستور کار قرار گرفت و قرار بود تا در تابستان ۲۰۲۰ قهرمانان پارالمپیکی ما به توکیو اعزام شوند اما شیوع و فراگیری ویروس کرونا نه تنها المپیک را با تعویق یک ساله مواجه کرد بلکه مسیر تمرینات و اردوهای ورزشکاران ما را نیز سخت کرد.

وی افزود: بسیاری از ورزشکاران مجبور بودند انفرادی و در خانه تمرین کنند و این راحت نبود زیرا رشته‌هایی مانند والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر یا پاراوزنه‌برداری شرایط سختی برای تمرین انفرادی دارند. همچنین تمرینات رشته‌ای مانند دوومیدانی که ورزش رکوردی و پرتابی محسوب می‌شوند در محیط خانه و به صورت انفرادی سخت می‌باشد. 

اسبقیات ادامه داد: تدابیری که کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و وجوانان برای قهرمانان ملی را در دستور کار قرار داد موجب شد تا در حدود ۹ ماه ورزشکاران در سطحی از آمادگی باشند. این تنها برای ورزشکاران پارالمپیکی نبود بلکه ورزشکاران المپیکی ما نیز  در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: همچنین تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به بهترین شکل ممکن رعایت شد تا سلامت ورزشکاران تامین شود. وزارت ورزش در آغاز سال ۱۴۰۰ با واکیسنه کردن تمام ورزشکاران اعزامی دغدغه آنان و خانواده‌ها را برطرف کرد و این موجب شد تا آنان در برابر موج‌های سخت کرونا در کشور تا حدودی ایمن باشند.

اسبقیان با بیان اینکه با برنامه های انجام شده امید زیادی به موفقیت کاروان ایران در پارالمپیک توکیو دارم گفت: چندین ورزشکار زیر مجموعه فدراسیون جانبازان امید کسب مدال و حتی مدال طلا هستند. ما در بخش دوومیدانی رکوردارانی داریم که می توانند طلا بگیرند. والیبال نشسته ایران همیشه مدعی است و کسب ۶ مدال طلا  ادوار پارالمپیک این ادعای من را ثبت می‌کند.

وی افزود: در پاراوزنه‌برداری پنج قهرمان اعزام خواهند شد که در زمره مدعیان هستند و تیم با تمرینات خوب «علی‌اصغر رواسی» سرمربی بهترین شرایط را دارد. در تیراندازی «ساره جوانمردی» با کسب ۲ مدال طلا پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو تاریخ ساز ورزش ایران است و می‌تواند در توکیو قدرت خود را به رخ حریفان بکشد. ورزشکاران دیگر ما نیز توانایی رسیدن به سکو را دارند. اجرای سیاست کیفی گرایی در کاروان اعزامی موجب شده تا ما به نتایج ورزشکاران امیدوار باشیم.

رییس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین در پایان تصریح کرد: تدابیر و برنامه های وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک این امید را ایجاد کرده تا کاروان ایران که مزین به نام سردار دل‌ها است بتواند از سرزمین آفتاب پیام‌وار شادی برای ایران اسلامی باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز