کدخبر: 710 یکشنبه، 24 مرداد 1400 - 23:27 710 پرینت خبر
بهرام سرمست، استاندار قم:

فضاهای بیمارستانی قم مدیریت شود

image

استاندار قم گفت: با توجه به‌شرایط بیماری کرونا در قم، بیمارستان‌های استان در حال تکمیل ظرفیت است و نیازمند مدیریت تخت و فضاهای بیمارستانی هستیم.

به گزارش روشنای راه، بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به‌بحران در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: طی مدتی که با شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم، ۲ بیمارستان  
امیرالمومنین (ع) و مادر را تکمیل و راه‌اندازی کردیم، و اکنون در خدمت شهروندان و پذیرای بیماران است، و این یک فرصت خدمتگزاری بوده‌است.

وی افزود: با این وجود برای اینکه نیاز به‌بیمارستان صحرایی نداشته باشیم، باید فضاهای درمانی و بیمارستانی را مدیریت کنیم، و دانشگاه علوم پزشکی نیز این اقدام را انجام دهد.

استاندار قم استفاده حداکثری از تعطیلی‌های پیش رو برای قطع زنجیره بیماری را ضروری خواند و گفت: در جهت توسعه واکسیناسیون و واکسینه کردن مردم تلاش کردیم، علاوه بر افزایش مراکز تزریق واکسن، سن افراد برای دریافت واکسن را نیز نسبت به‌استان‌های همجوار ۱۰ سال پایین‌تر بیاوریم، تا سنین بیشتری تحت پوشش واکسیناسیون قرار بگیرند.

استاندار قم همچنین تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تا به‌حال استان از سهمیه واکسن خوبی برخوردار شده، و علوم پزشکی نیز باید در راستای تداوم این پشتیبانی‌ها تلاش کند.

سرمست با قدردانی از خیران سلامت، هیات‌ها و مواکب گفت: هر وقت ما به‌پشتیبانی نیاز داشتیم، صمیمانه، فداکارانه و داوطلبانه آمدند و در رابطه با پشتیبانی از مراکز واکسیناسیون نیز به‌شدت فعال هستند و همه نیازمندی‌ها را می‌توانند در کنار اعتبارهای دولتی پشتیبانی کنند.

استاندار قم در ادامه تاکید کرد: در رابطه با پشتیبانی از بیمارستان‌ها بویژه دستگاه‌های اکسیژن ساز و تامین اکسیژن بیماران کرونایی نیز پیگیری می کنیم که به‌نتیجه برسد و بتوانیم پشتیبانی لازم را از بیمارستان‌ها داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی کرونا آمد و شد از مبادی ورودی و خروجی استان تقریبا به‌مدت ۲ هفته ممنوع است گفت: این ممنوعیت شامل خودروهای دارای پلاک‌های غیربومی می‌شود که از امروز آغاز شده و تا ساعت ۲۴ پنجم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

سرمست با اشاره به‌تعطیلی ۶ روزه در استان بیان داشت: به‌غیر از اصنافی که جز گروه یک شغلی به‌شمار می‌آیند و کالاهای ضروری مردم را تامین می کنند، بقیه اصناف تعطیل هستند.

وی ادامه داد: اداره‌های دولتی نیز به‌استثنای دستگاه‌های خدمات رسان و اورژانسی، بقیه تعطیل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌ها مذکور تنها باید با یک سوم نیروی انسانی فعالیت کنند خاطرنشان کرد: پارک‌ها، مراکز تفریحی، سالن‌های سینما و تئاتر نیز تعطیل می‌باشند.

استاندار قم همچنین با تاکید بر اینکه آیین‌های سوگواری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نهایت شکوه و معنویت برگزار شود گفت: دسته‌روی حتی در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز ممنوع است، و عزاداری‌ها در فضاهای باز امکان پذیر است.

وی ادامه داد: خوشبتانه اکثر هیات‌های مذهبی قم بویژه هیات‌های شاخص، هم در ‌تاسی از فرمایش رهبر معظم انقلاب و هم در اجرای مصوبه‌های ستاد کرونا پیشتاز و پیشگام هستند، امیدواریم این همراهی‌ها و همدلی‌هایی که به‌منظور حفط جان عزاداران و مردم در سطح متولیان امور مذهبی شکل گرفته، به‌حداکثر برسد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز