کدخبر: 71 شنبه، 21 فروردین 1400 - 11:15 71 پرینت خبر
جودوکار تیم ملی نابینایان:

برای موفقیت در توکیو برنامه فشرده‌ای داریم

image

نفر نخست وزن به اضافه یکصد کیلوگرم جودو نابینایان گفت: کادر فنی و کمیته ملی پارالمپیک تمرینات و برنامه‌های فشرده‌ای را در دستور کار قرار داده تا جودوکاران بتوانند در توکیو بهترین نتیجه را کسب کنند.

به گزارش روشنای راه، سه جودوکار پارالمپیکی ایران به همراه کادر فنی به ترکیه اعزام شده تا ضمن برگزاری یک اردو مشترک در مسابقات بین‌المللی این کشور شرکت کنند. مسابقاتی که روز گذشته با موفقیت ورزشکاران ایرانی به پایان رسید و آنان توانستند ۲ مدال طلا و یک برنز را از آن خود کنند. هر چند که این رقابت‌ها گزینشی المپیک به شمار نمی‌روند اما جایی برای ارتقا رنکینگ ورزشکاران است. در حال حاضر وحید نوری و محمدرضا خیرالله‌زاده سهمیه پارالمپیک توکیو را مسجل کرده و علی خجسته به دنبال کسب سهمیه و قرار گرفتن در لیست نفرات اعزامی به سرزمین آفتاب است.  

«محمدرضا خیرالله‌زاده» که در دسته فوق سنگین جودو نابینایان مدعی شماره یک جهان به شمار می‌رود پس از کسب مدال طلا مسابقات بین‌المللی ترکیه به خبرنگار ایرنا گفت: شاید اگر شیوع و فراگیری ویروس کرونا در ایران و جهان نبود، اکنون تکلیف بسیاری از مسابقات روشن و پارالمپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شد، اما تاکید بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی موجب شد تا این رویداد بزرگ و مسابقات گزینشی آن به تعویق بیفتاد. تعویقی که نمی‌شود آن را آسیب یا فرصت دانست زیرا برای تمام ورزشکاران جهان شرایط تقریبا یکسان است.  

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته شیوه‌های متفاوتی از تمرین را تجربه کرده است، عنوان کرد: در ابتدا و بنا به تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش تمام تمرینات مجازی بود و بعد از کسب مجوز تمرین گروهی کادر فنی برنامه‌های فشرده‌ای را در دستور کار قرار دادند، برنامه‌ای که موجب شد تا بسیاری از کاستی‌های دوران قرنطینه جبران شود. همچنین با پیشنهاد کادر فنی و موافقت کمیته ملی پارالمپیک اردو خارج از کشور در دستور کار قرار گرفت و در نهایت سه جودوکار پارالمپیکی به ترکیه اعزام شد. ما در این کشور در یک دوره مسابقه بین‌المللی نیز شرکت کردیم که نتیجه آن ۲ مدال طلا و یک برنز بود.  

دارنده مدال طلا قهرمانی جودو نابینایان جهان با اشاره به سطح این رقابت‌ها گفت: شاید چند نفر از رقیبان اصلی من در این تورنمنت حضور نداشتند اما بعد از حدود ۱۵ ماه دوری از مسابقه این رقابت‌ها تجربه خوبی بود. ۶ هفته دیگر باید به مسابقات باکو برویم و بعد از آن نیز به مسابقات انگلیس اعزام خواهیم شدو در این مسابقات به دنبال افزایش رنکینگ خود در جدول بهترین‌ها هستیم تا در نهایت بتوانیم در توکیو با یک قرعه خوب به کار ادامه دهیم.  

خیرالله‌زاده که مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد افزود: برنامه کادر فنی و جودوکاران براساس موفقیت در توکیو است و ما یک چهار ماه سخت تا کسب موفقیت پیش رو داریم. در این مدت تلاش خواهیم کرد تا فارغ از تمام دغدغه‌ها بتوانیم رضایت کادر فنی و کمیته ملی پارالمپیک را جلب کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز