کدخبر: 709 یکشنبه، 24 مرداد 1400 - 23:26 709 پرینت خبر
قربانعلی ولیزاده بورا، فرماندار بابل:

ورودی های بابل بر روی مسافران بسته شد

image

ورودی‌های شهرستان بابل با ثبت تاریخی ۱۵ فوتی کرونایی بنا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا بر روی مسافران بسته شد.

به گزارش روشنای راه، براساس آخرین گزارش از دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۱۷ بیمار جدید در بیمارستان های این شهرستان بستری و ۳۱۱ نفر نیز با حال مساعد ترخیص شدند و این روند آمار بستری کل را به یک هزار و ۲۶۱ بیمار بستری رسانده است.

همچنین هم اکنون ۶۲ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های بابل بستری هستند که روز گذشته ۱۵ نفر از این بیماران جان خودشان را از دست دادند.

فرماندار بابل گفت: شرایط کرونایی بابل بسیار خطرناک است و امروز با ثبت ۱۵ فوتی رکورد تاریخی آمار کرونایی در بابل شکسته شد لذا تعطیلات پیش رو تحت هیچ شرایطی نباید زمینه های نشست و دورهمی های خانوادگی را فراهم کند.

قربانعلی ولیزاده بورا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ممنوعیت های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به طور جدی در بابل اعمال می شود و ورودی های شهر بابل به روی مسافران بسته شده است.

وی ادامه داد : تاکنون تمام تلاش ما این بود که اصناف و بازاریان با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی فعال باشند ، اما دستور جدید ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی واحدهای صنفی بجز گروه های شغلی سطح یک است و واحدهای صنفی که از دستور مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سرپیچی کنند براساس قانون پلمب خواهند شد.

ولیزادهبورا اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی دلدادگان سرور و سالار شهیدان در جریان باشند براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هر گونه دسته روی و عزاداری در مکان های سربسته برای حفظ جان شهروندان ممنوع است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تخت های مراکز درمانی بابل سرریزی از بیماران کرونایی است و بستری بیماران بدحال کرونایی به ۶۲ نفر رسید که در تاریخ کرونایی شهرستان بابل این آمار تاکنون بی سابقه بوده است.

فرماندار بابل اظهار داشت: هر چند در تعطیلات پایان هفته گذشته جاده های جنوب بابل منتهی به مناطق گردشگری و جنگل های هیرکانی به مراتب خلوت تر از ماه های گذشته بود اما در تعطیلات پیش رو به طور جدی از حضور در مناطق گردشگری و ییلاقی جلوگیری خواهد شد.

وی افزود : براساس اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیشترین علت جهش بی سابقه ویروس دلتا در بابل نشست های خانوادگی و دورهمی است و جوانان تحصیل کرده به هیچ عنوان اجازه ندهند این نشست ها زمینه ساز مرگ عزیزان آنها شود.

ولیزاده بورا گفت : شهروندان در این روزهای سخت نه تنها باید حافظ جان خود و خانواده خود باشند نیم نگاهی هم به زحمات کادر درمان داشته باشند که این قشر زحمت کش روزهای سخت و نفس گیری را در حال سپری کردن هستند و دیگر توانی برای این سربازان خط مقدم باقی نمانده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز