کدخبر: 706 یکشنبه، 24 مرداد 1400 - 23:18 706 پرینت خبر
علاء میرمحمد صادقی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران:

محرابیان روحیه مشورت‌پذیری از بخش خصوصی را داراست

image

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با استقبال از معرفی علی‌اکبر محرابیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری، وی را فردی مشورت‌پذیر از بخش خصوصی توصیف کرد.

به گزارش روشنای راه، «علاء میرمحمد صادقی» افزود: وزارت نیرو برای آنکه بتواند در دو بخش آب و برق مشکلات را پشت سر بگذارد، می‌تواند از توان و مشورت بخش خصوصی استفاده کند؛ از آنجایی که وزیر پیشنهادی نیرو چنین روحیه‌ای دارد و همواره از نظرات بخش خصوصی استفاده کرده، می‌توان پیش بینی کرد که در صورت رای اعتماد نمایندگان مجلس به علی اکبر محرابیان، وزارت نیرو متحول شود.

وی درباره اینکه آیا علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو می‌تواند شرایط این وزارت‌خانه را به گونه ای تغییر دهد که میزان خاموشی ها به حداقل برسد، خاطرنشان ساخت: وزیر پیشنهادی نیرو، سابقه حضور در وزارت صنایع و معادن را دارد؛ وی در سال هایی که وزیر بود، برای بخش خصوصی احترام قائل بود و همواره برای تصمیم گیری از آنها دعوت می کرد تا نظرات و صحبت های خود را مطرح کنند و پس از شنیدن صحبت های کارشناسی نسبت به اتخاذ تصمیم اقدام می کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: از آنجایی که علی اکبر محرابیان روحیه مشورت پذیری و همکاری با بخش خصوصی توانمند را دارد، می تواند در وزارت نیرو بسیار اثرگذار باشد لذا این امر کمک خواهد کرد که بخش خصوصی برای ورود به حوزه ساخت بیش از گذشته ترغیب شود.

میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: یکی از چالش هایی که وزارت نیرو طی چند سال اخیر با آن مواجه شده و تبعات منفی آن در حوزه برق و آب قابل مشاهده است، عدم انگیزه فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه است.

وی افزود: بارها عنوان شده که دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد از همین رو به جای آنکه وزارت نیرو به دنبال نیروگاه سازی باشد باید بخش خصوصی را تشویق به سرمایه گذاری در این بخش کند و با حمایت های مالی و معنوی فضایی را ایجاد کند که هر دو طرف از سرمایه گذاری منتفع شوند.

میر محمد صادقی ادامه داد: با توجه به ویژگی های رفتاری و کاری وزیر پیشنهادی نیرو، امیدوارم که نمایندگان مجلس با رای بالا علی اکبر محرابیان را به عنوان وزیر وارد کابینه دولت سیزدهم کنند.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز