کدخبر: 698 چهارشنبه، 20 مرداد 1400 - 19:05 698 پرینت خبر
هادی رضایی، سرپرست کاروان اعزامی ایران:

سیاست کیفی‌گرایی به یک الگوی موفق ورزشی تبدیل می‌شود

image

سرپرست کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو گفت: سیاست کیفی‌گرایی در بعد ورزشی و اقتصادی می تواند یک الگوی موفق باشد و در پایان پارالمپیک توکیو نتایج آن به خوبی مشخص می‌شود.

به گزارش روشنای راه، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از روز دوم شهریورماه آغاز و تا چهاردهم آن ماه ادامه دارد. کاروان ایران با ۶۴ ورزشکار در این دوره از بازی‌ها حضور پیدا می‌کند. سرپرستی این کاروان بر عهده «هادی رضایی» دبیر اجرایی سابق کمیته ملی المپیک است. وی در کنار این مهم سرمربی تیم ملی والیبال نشسته را بر عهده دارد. 

«هادی رضایی» با تشریح شرایط ورزشکاران ایران پیش از اعزام به پارالمپیک توکیو اظهار داشت:‌ تمام ورزشکاران ۱۰ رشته اعزامی در حال سپری اردوهای آمادگی هستند و این اردوها در مراحل نهایی خود قرار دارد. تنها یک ورزشکار از این ۱۰ رشته به کرونا مبتلا شده و اکنون در قرنطینه است. بازیکن تیم والیبال نشسته روزهای پایانی قرنطینه پزشکی خود را به خاطر ابتلا به ویروس سپری می‌کند. فدراسیون‌ها، کادرفنی و ورزشکاران به دنبال آن هستند که تمام برنامه‌های مورد نظر کمیته ملی المپیک را اجرایی کنند تا ایران حضور قدرتمندی در پارالمپیک توکیو داشته باشد. 

وی با بیان اینکه نخستین گروه ایران دوشنبه (۲۵ مردادماه) اعزام می‌شود گفت: این گروه شامل کادر سرپرستی و گروه دوم نیز روز ۲۸ مرداد و همزمان با شب عاشورا اعزام می‌شوند که شماری از ورزشکاران در آن کاروان حضور دارند.  

رضایی در توضیح شرایط «حامد امیری» یکی از شانس‌های کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو افزود: حامد به تمرینات برگشته و مشکل او برطرف شده است. من نمی‌خواهم به دلایل ایجاد مشکل این ورزشکار اشاره کنم زیرا او تحت نظر فدراسیون جانبازان و معلولین فعالیت دارد و اکنون نیز مشکلی برای اعزام به توکیو ندارد. 

سرپرست کاروان ورزشی ایران با اشاره به جایگاه احتمالی ایران در پارالمپیک توکیو گفت: پیش‌بینی سخت است زیرا برخی از اتفاقات موجب شکل‌گیری نتایج مسابقه خواهد شد. سیاست ما کسب بیشترین مدال است و امیدوارم که بتوانیم در راستای سیاست کیفی‌گرایی کاروان را در جایگاه مناسبی قرار دهیم.

رضایی در تشریح سیاست کیفی‌گرایی و اهمیت آن نیز تصریح کرد: سیاست کیفی‌گرایی مورد نظر کمیته ملی پارالمپیک بر ۲ مبنا استوار است که باید بازده آن نیز مورد توجه قرار گیرد. هدف نخست ما از اجرای این سیاست کسب بیشترین مدال با حداقل نفرات است لذا با کمک کارشناسان تلاش داریم که نفراتی را برای اعزام معرفی کنیم که شانس رسیدن به سکو سه‌گانه پارالمپیک توکیو را داشته باشند. هدف دوم نیز حمایت از جوانان و زنان برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو است. در کنار این ۲ هدف مهم صرفه‌جویی اقتصادی صورت خواهد پذیرفت.

وی این را هم گفت: نتایج ایران در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و نتایج احتمالی ایران در پارالمپیک توکیو فواید مهم سیاست کیفی گرایی را برای مسوولان ورزش ایران برملا خواهد شد. سیاست کیفی‌گرایی مورد نظر کمیته ملی‌پارالمپیک می‌تواند به الگویی برای ورزش ایران تبدیل شود. 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز