کدخبر: 696 چهارشنبه، 20 مرداد 1400 - 00:32 696 پرینت خبر
رضا عباس زاده، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز:

دغدغه مسکن خبرنگاران البرز برطرف می شود

image

رییس خانه مطبوعات استان البرز اعلام کرد که با پیگیری های انجام شده دغدغه مسکن خبرنگاران این استان برطرف می شود.

به گزارش روشنای راه، رضا عباس زاده در نشست مشترک هیات مدیره خانه مطبوعات البرز  با مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ افزود: در راستای انعقاد تفاهم نامه فی ما بین خانه مطبوعات و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ، خبرنگاران البرزی صاحب خانه می شوند.

وی  اظهار داشت: خبرنگاران اگرچه همواره پل ارتباطی بین مردم و مسوولان،گوش شنوا و چشم بینای جامعه و درمان کننده مشکلات اجتماعی لقب گرفته‌اند اما همواره مشکلات صنفی متعدد فعالان این عرصه را در تنگنا قرار داده است.

رییس خانه مطبوعات البرز افزود: بارها گفته شده که خبرنگاران زبان گویا و چشمان بینای جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و با فعالیت های خود در حوزه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی به حل مسایل و مشکلات جامعه کمک می کنند.

قلم خبرنگاران باید در جهت انصاف و امانتداری باشد

عباس زاده بیان داشت: اصحاب رسانه در استان البرز مانند سایر همکاران خود در کشور با وجود تگناها و مشکلات بسیار با کمترین چشمداشت همچنان رسالت مهم و خطیر اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را بدوش می کشند.

مدیر عامل و رییس هیات مدیره  خانه مطبوعات استان البرز  افزود: مسائل و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه را باید به دو بخش صنفی و غیرصنفی تقسیم کرد، از مهم‌ترین مشکلات صنفی خبرنگاران نداشتن امنیت شغلی، فقدان بیمه، حقوق و مزایای کم و عدم مسکن می توان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن امنیت شغلی برای خبرنگاران بزرگترین چالش جدی برای نگاه حرفه‌ای به خبر است، وقتی امنیت شغلی نباشد خبرنگار نمی‌تواند با نگاه بلند مدت قلم بزند و باید اذعان کرد خبرنگاران بدون امنیت شغلی معمولاً به روزمرگی دچار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در این نشست  گفت: خبرنگاران استان البرز از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بهرمند و صاحب خانه می شوند.

مسعود حق لطفی  اظهار داشت: حدود سه دهه از تاسیس و دوران ساخت و ساز و سکونت در شهر جدید هشتگرد می گذرد و  این شهر با هدف اسکان جمعیت سرریز کلانشهرهای تهران و کرج مطالعه و مصوب شد و با شروع ساخت مسکن مهر وارد مرحله جدیدی از انبوه سازی مسکن شد.

وی تصریح کرد: شهری که قرار بود در دهه ۹۰ پذیرای بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت باشد اکنون جمعیتی کمتر از ۸۰  هزار نفر دارد و با وجود واگذاری بخشی از مسکن مهر به متقاضیان ، هنوز بیشتر واحدهای تکمیلی خالی از سکنه هستند.

حق لطفی بیان داشت: پروژه مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد برای ساخت حدود ۵۰ هزار واحد کلید خورد و همزمان توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی در دست احداث است.

وی تاکید کرد: ۳۵ هزار واحد مسکونی دارای متقاضی موثر بود که تاکنون بیش از ۳۴ هزار واحد مسکونی مرحله نازک کاری را پشت سرگذاشته و اکنون فقط  ۶۰۰  واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

مدیر عامل شهر هشتگرد با اشاره به ضرورت استقرار دستگاه های خدمت رسان در این شهر افزود: انتظار داریم دستگاههای خدمات رسان همت بیشتری گمارند تا با توسعه

شبکه و نصب انشعابات و کنتور ، هر چه سریعتر پرونده مسکن‌ مهر بسته شود.

 حق لطفی گفت : آمادگی داریم با همکاری خانه مطبوعات استان ، خبرنگاران واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن را ساماندهی و فروش واحد با تسهیلات مصوب صورت پذیرد  تا این قشر جامعه نیز صاحب خانه شوند

وی افزود : در زمان حاضر ساخت سه باب مدرسه، احداث ۲ باب ورزشگاه چندمنظوره ، احداث سه پارک ، احداث ساختمان مادر آتش نشانی و مدیریت بحران ، ایجاد شبکه های معابر شرقی - غربی شهر ، تکمیل مترو و سکوی قطار شهری در محدوده شرکت ماموت دردست اجر ااست که امیدواریم با اجرای این طرح ها،  بخشی از نیازهای شهر و شهروندان مرتفع شود.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز