کدخبر: 693 دوشنبه، 18 مرداد 1400 - 18:20 693 پرینت خبر
غفور قاسم پور، معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج:

نقش رسانه در ایجاد نشاط و امیدآفرینی بی بدیل است

image

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه به ویژه شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : نقش رسانه در ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه بی بدیل است.

به گزارش روشنای راه، غفور قاسم پور به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز افزود: ابتدا باید از همه رسانه ها به ویژه ایرنا به خاطر تلاش های بی وقفه در مسیر اطلاع رسانی در شرایط کرونایی تشکر و قدردانی کنیم .

وی ادامه داد: نگاه ما بر این است که توسعه شهر و هر منطقه  در گرو حضور ارزشمند رسانه و مطبوعات است زیرا فعالیت موثر آنها به واسطه حلقه ارتباطی بین مردم و مسوولان به گره گشایی مشکلات می انجامد.

معاون استاندار البرز گفت : رسانه در القای امید و نشاط در شرایط کرونایی و تحریمی نقش موثری دارد و می تواند به امید آفرینی و نشاط اجتماعی کمک کند.

فرماندار ویژه کرج بیان داشت:  اطلاع رسانی  رسالتی ارزشمند است و ما مسوولان باید از نقدهای دلسوزانه رسانه و مطبوعات استقبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایرنا نقش پررنگ و اثر گذاری در عرصه اطلاع رسانی داشته است،گفت:  این رسانه دارای پیشینه تاریخی و نیروهای مجرب بوده و در استان البرز به خوبی در عرصه اطلاع رسانی نقش آفرینی  کرده است.

 قاسم پور گفت : ایرنا ارتباط تنگاتنگی با مسوولان داشته و این رسانه در انعکاس بی طرفانه اخبار رسالت واقعی خود را انجام می دهد.

معاون استاندار البرز  در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی های شهرستان پرجمعیت کرج اشاره کرد و افزود: خدمت کردن در این شهرستان میلیونی بسیار سخت و پیچیده است زیرا جمعیت آن  هرساله به واسطه مهاجرت ها و حاشیه نشینی رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه اکنون جمعیت شهرستان کرج به بالای ۲ میلیون و۲۰۰ هزار نفر رسیده است، گفت : پیش بینی خدمات به دلیل کمبود زیر ساخت ها در کرج برای جمعیت کنونی و آینده آن دشوار است.

قاسم پور گفت : سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر به جمعیت کرج به ویژه شهرهای اقماری آن افزوده می شود که می بایست برای خدمات رسانی به ساکنان این شهرستان برنامه ریزی دقیق انجام داد.

معاون استاندار البرز اظهار داشت : شهرستان کرج در بخش  های مختلف نیازمند خدمات است و این شهرستان با هیچ کدام از مناطق کشور قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد : کرج به  لحاظ شاخص های امنیتی، سیاسی و اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و وجود موسسات علمی تحقیقاتی ملی و جاده های  ترانزیتی از مهمترین ویژگی های این شهرستان به شمار می رود.

وی بیان داشت : تردد مسافران مناطق مختلف کشور از جاده های کرج ، وجود مراکز حیاتی ، کارخانه های بزرگ و سایر مراکز بیانگر اهمیت بالای شهرستان کرج و استان البرز در کشور است.

معاون استاندار البرز ادامه داد: جمعیت شهرهای تابعه شهرستان کرج از جمله محمد شهر و کمالشهر حتی از تعدادی از شهرستان های کشور بیشتر است.

 

مردم پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند

فرماندار ویژه کرج با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان البرز کاهش یافته ، از مردم این استان خواست توصیه های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند.

وی تاکید کرد که مردم البرز و سایر مناطق کشور بیش از موج های قبلی به موضوع کرونا اهمیت بدهند چرا  که  انتقال دلتا سریع بوده و میزان ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش داده است .

معاون استاندار البرز گفت : تخت های بیمارستانی استان در حال پر شدن است و امیدواریم که مردم رعایت کنند تا شاهد کنترل موج پنجم کرونا باشیم .

وی بیان داشت : اطلاع رسانی گسترده توسط رسانه های جمعی در این شرایط کرونایی ضروری است .

معاون استاندار البرز افزود: اکنون ۲۰ مرکز واکسیناسیون  برای مردم در کرج دایر شده ضمن آنکه  چهار مرکز دیگر نیز با کمک آموزش و پرورش برای واکسیناسیون فرهنگیان فعال شده است.

فرماندار ویژه کرج گفت : در نشست های  متعدد قرارشد اداره ورزش و جوانان ، شهرداری ها و آموزش و پرورش به لحاظ نیروی انسانی و واگذاری سالن ها برای واکسیناسیون کرونا همکاری بیشتری کنند.

وی تاکید کرد که اصناف باید بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند و دراین شرایط سخت کرونایی باید مراکز پرازدحام جمعیتی مانند پاساژها، رستوران ها و برگزاری همایش ها تعطیل شود.

معاون استاندار البرز بیان داشت : یکی از مشکلات  البرز این است که دانشگاه علوم پزشکی آن  به لحاظ  سرانه های خدماتی در ردیف استان های آخر کشور قرار دارد ضمن آنکه نیروی انسانی کافی  در اختیار ندارد.

قاسم پور به وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج نیز گریزی زد و گفت : شنبه  هفته جاری در نشستی فشرده برای تعیین تکلیف این بیمارستان تصمیم گیری شد.

اکبر بهاروند رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان البرز در این نشست گفت :  مردم محوری باید اولویت کاری رسانه قرار گیرد که  همه ما موظف و مکلف هستیم از مسوولان نظام و دپارتمان مردم حمایت رسانه ای داشته باشیم.

وی افزود : شهرستان کرج و استان البرز در  ۲ سال اخیر به واسطه شیوع کرونا با چالش های متعددی مواجه شده که البته بخش عمده این چالش ها مدیریت شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز