کدخبر: 690 دوشنبه، 18 مرداد 1400 - 18:08 690 پرینت خبر
معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری:

۳۲۰ تفاهم‌نامه و موافقتنامه برای تحقق عدالت جنسیتی منعقد شد

image

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری به تشریح تلاش‌ها در دولت دوازدهم از نظر دستاوردها و تحولات حوزه زنان پرداخت و گفت: در این دوره ۳۲۰ موافقتنامه و تفاهم‌نامه میان معاونت و دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد مرتبط در جهت تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم بنیاد خانواده منعقد شد.

به گزارش روشنای راه، معصومه ابتکار در نشستی که به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار و به منظور ارائه گزارش و تشکر معاون رییس جمهوری از خبرنگاران حوزه زنان و خانواده که در معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد، افزود: خوشبختانه در دوره دولت تدبیر وامید بسیاری از تلاش های گذشته به ثمر و نتیجه رسید.

وی در مورد لوایح حقوقی حمایتی زنان که در معاونت پیشنهاد شد، گفت: همچنین در عرصه حقوقی هم مجموعه ای حدود سی لایحه و ‌ پیشنهاد مانند لایحه صیانت و حفظ کرامت زنان در برابر خشونت و تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند و لایحه حمایت حقوقی از اطفال و نوجوانان تنظیم شد و به دولت ارسال شد که برخی از آن در مجلس تصویب و آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: همچنین تلاش شد ۹۰۰ مورد مقررات مربوط به زنان در قانون اصلاح شود.

معاون امور زنان یادآور شد: توان افزایی سازمان های مردم نهاد از دیگر اقدامات معاونت در جهت توان افزایی و گسترده تر شدن فعالیت های تشکل ها در تحقق عدالت جنسیتی بود. همچنین ۲۰ مستند درباره زنان کارآفرین و بانوان خدوم توسط معاونت تهیه شده است که در سایت هاشور در دسترس همگان قرار دارد.

ابتکار تاکید کرد: امیدواریم دولت بعد این مسیر مبتنی بر داده های روز و فرهنگ ایرانی و اسلامی را ادامه دهد.



در این دوره انتشار اخبار حوزه زنان از رسانه ملی محروم بود

معاون امور زنان اظهار داشت: خبرنگاران تلاش می کنند تصویری از واقعیت ها ارایه دهند تا مردم بر اساس آن قضاوت و ارزیابی واقع بینانه داشته باشند؛ خبرنگارانی که در راه  تلاش، جان دادند.

وی ادامه داد: دولت دوازدهم دوران بسیار دشواری را در ۱۴۰۰ روز گذراند، دوره ای که با جنگ اقتصادی و تحریم، بحران های طبیعی سیل و زلزله و شیوع کرونا که  کشور را گرفتار کرد، روبه رو بود.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه از همه این موارد سخت تر، جنگ روانی است که از داخل و خارج به شدت به دولت فشار تحمیل کرد.

به گفته ابتکار، این موارد کار خبرنگاری را در انتقال پیام و بیان واقعیت و ارتباط گیری با مردم دشوار کرد که باعث شد ذهنیتی غیرواقعی در ذهن مردم شکل گیرد که متاسفانه انتقال خیلی از اخبارهای معاونت امور زنان  و حوزه زنان دشوار شد تا آنجا که فعالیت ها به گوش مردم نرسید.

وی افزود: معاونت امور زنان در این دوره محدودیت ها و کمبودها و کاستی های زیادی داشت تا آنجا که سهم و حقی که هر بخش دولتی از رسانه ملی باید داشته باشد را هم در سطح حداقلی داشت.  

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در سطح ستاد و رسانه ملی مطالب ما جایگاهی نداشت و فضایی به آن اختصاص داده نشد، تاکید کرد: پیش از این چنین روالی برای حذف نیمی از جمعیت کشور سابقه نداشته است.

ابتکار یادآور شد: به همین دلیل تلاش کردیم در انتشار صحیح اخبار با خبرگزاری ها همکاری بیشتری صورت گیرد ضمن اینکه در فضای مجازی تلاش شد تا انعکاس خبر به صورت اینفوگراف، موشن و پادکست و غیره صورت گیرد.

وی یادآور شد: بعد از شیوع کرونا، شکل رسانه هم تغییر کرده لذا ما بیشتر در فضای مجازی با اطلاع رسانی سروکار داریم.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز