کدخبر: 685 یکشنبه، 17 مرداد 1400 - 16:19 685 پرینت خبر
حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران:

بیشتر طلاق‌ها در سن ۳۰ تا ۳۹ سالگی اتفاق می‌افتد

image

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، از ابتدای فروردین تا آذر سال ۱۳۹۹، بیشترین طلاق‌ها در سن ۳۰ تا ۳۹ سالگی اتفاق افتاده که با توجه به بالا رفتن میانگین سنی ازدواج، طلاق در این سن دور از ذهن نبود.

به گزارش روشنای راه، سیدحسن موسوی چلک افزود: فاصله سنی ازدواج و فاصله سنی بین مرد و زن در ایران تقریبا پنج سال است و از سوی دیگر میانگین سن ازدواج هم بالا رفته است.

وی افزود: همچنین بیشترین طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد بنابراین دور از انتظار نیست که بیشترین طلاق‌ها در سن ۳۰ تا ۳۹ سالگی روی دهد.

موسوی چلک درباره عوامل طلاق نیز گفت: عوامل کلان و خرد در طلاق موثر است. به‌طور مثال در سطح کلان، هنگامی که حال اقتصاد خوب نیست و افسردگی بیشتر شده و فقر و بیکاری افزایش یافته، طبیعی است در چنین شرایطی، بخشی از پیامدهای خود را در طلاق نشان می‌دهد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران اظهار داشت: جامعه ای که در آن اخلاق و اقتصاد ضعیف تر شده و در کنار آن مهارت‌های ارتباطی وجود ندارد، پیامدهایی مانند طلاق در خانواده‌ها مشاهده می‌شود.

موسوی چلک افزود: کارکرد خانواده و کارکرد نهادهای اجتماعی می توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق تاثیرگذار باشد.

بنابر آمار منتشره مرکز آمار ایران، از ابتدای فرودین تا آذر سال ۱۳۹۹ همانند سال ۹۸، بیشترین ازدواج‌ها در سن ۲۰ تا ۲۹ سال و بیشترین طلاق‌ها در سن ۳۰ تا ۳۹ سال برای زنان و مردان در کشور به ثبت رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز