کدخبر: 676 چهارشنبه، 13 مرداد 1400 - 18:13 676 پرینت خبر
علیرضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

۲۴ حلقه چاه برای تامین آب شرب روستاییان کرمانشاه حفر شد

image

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه برای پایداری تامین آب شرب روستاهای کرمانشاه نیاز به حفاری ۷۰ حلقه چاه در سطح استان است، از حفاری ۲۴ حلقه چاه آب شرب در مناطق روستایی استان خبر داد.

به گزارش روشنای راه، «علیرضا کاکاوند» در نشست خبری که به منظور تجلیل از روز خبرنگار در محل تصفیه خانه شهر کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به خشکسالی سخت امسال و خشکی و کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی آب چشمه ها، چاه ها و سراب ها که منبع اصلی تامین آب شرب شهرها و روستا استان است، افزود: در حال حاضر به ۱۳۰ روستای استان با تانکر سیار آب رسانی می شود.   

او در ادامه از حل مشکل آب شرب روستای قلقه ثلاث باباجانی و چند روستای اطراف شهر پاوه ظرف یک هفته اخیر خبر داد و گفت: امسال اعتبارات حوزه روستایی استان چندین برابر سالهای گذشته شده اما هنوز ریالی از اعتبارات استانی این حوزه به این شرکت ابلاغ نشده است و امیدواریم هرچه زودتر این اعتبارات اختصاص یابد.

کاکاوند با بیان اینکه ظرف روز گذشته نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی آب روستایی به این شرکت ابلاغ شد، اظهار کرد: در صورت تخصیص تمام بودجه قول می دهم تا پایان سال کرمانشاه در حوزه آب شرب روستایی مقام اول کشور را کسب کند و تا چندین سال مشکل آب شرب در روستاها نداشته باشیم.

۳/۵ میلیارد تومان تجهزات چاه های آب روستایی سرقت شده است

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود یکی از مهم ترین مشکلات حوزه آب روستایی را سرقت تجهیزات چاه ها مانند تابلو برق، ترانس، شیرآلات، لوله ها، پمپ و دیگر وسایل عنوان کرد و گفت: ظرف این چهار ماه فقط سه و نیم میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات جایگزین وسایل سرقتی در روستاها هزینه شده‌ است.

کاکاوند بیان داشت: آب روستا ها مثل شهر نیست که از چند منبع تامین شود، از یک منبع چاه تامین می شود وقتی پمپ آن بسوزد، تابلو و ترانس برق آن را سرقت کنند، تا جایگزین کردن و مرتفع کردن مشکل آب چند روستا مختل و قطع می شود.

او با بیان اینکه شرکت آبفای استان امسال فقط ۹ میلیارد تومان پمپ آب خریداری کرده است گفت: متاسفانه مردم و حتی برخی مسئوولان هنوز بی آبی و خشکسالی استان را باور نکرده اند و به همین خاطر مردم در مصرف آب رعایت نمی کنند و مسئوولان هنوز اعتبارات را اختصاص نداده اند که زودتر به پروژه ها برسیم هرچند این شرکت دست روی دست نگذاشته و جهادگرانه و شبانه روز در حال انجام کار است، اما بدانید که برخی از پرسنل ما ۹ است حقوق دریافت نکرده اند.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز