کدخبر: 671 دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 14:40 671 پرینت خبر

دانشگاه علوم پزشکی در هفته های اخیر

image

قریب به دو سال و نیم از شیوع بیماری ناشناخته اي به نام كوويد ١٩ و ملقب به كرونا می‌گذرد بیماری که هم اکنون بیش از دو سال است همزیستی عجیبی با همه مردم جهان داشته و روزها و ماه هاي پرفراز و نشيبي را در این مدت برايمان بوجود آورده است.

به گزارش روشنای راه؛

گاهي غرق در درياي غم با شنیدن خبر درگذشت عزیزی ، گاهي ترسان از اوضاع پيش رو و گاهي اميدوار به تعداد بهبود يافتگان حال همه روزهای ما شده است.

در اين وانفسا شفافیت در اطلاع رساني اخبار كرونايي می تواند تلنگری برای ترسيدن از عواقب بي توجهي به دستورالعمل هاي بهداشتي باشد.

اين شفافيت و اطلاع رساني در نشر اخبار آخرین وضعيت كوويد ١٩ در استان البرز و تعداد قوت شدگان و بهبود يافتگان آن هم از زبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در کنار آمار تلخ عزيزان از دست رفته و هشدار براي توجه بيشتر به خطر همه گيري، شیرینی اندكي نيز  از تعداد بيماران بهبود یافته به دل مي نشاند.

در این دو ساله با وجود سایه سنگين ویروس کرونا بر زندگی ما نقش کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی بسیار پررنگ تر از قبل شده و خدا را شاكريم كه شاهد اقدامات گسترده ای در این حوزه بودیم ، که از جمله مي توان به بازدید و بررسی  دکتر جواد معظمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز از مرکز آموزشی درمانی امام علی (ع) به منظور پايش بخش هاي بستری موقت بیماران کرونایی،  روند پذیرش، رسیدگی به بیماران و مدیریت ترخیص اشاره كرد.

 

همچنين سمینار یک روزه مدیریت استعدادیابی و جانشین پروری به همت مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشكي البرز در سالن ابن سینا چندی قبل با حضور مدیران پرستاری کلیه مراکز درمانی استان البرز با هدف ارتقا فرآیند های مدیریتی برگزار شد كه در این سمینار دکتر سیما فیض اله زاده مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و کارشناسان مدیریت پرستاری در خصوص اهمیت استعداد یابی و جانشین پروری در جامعه پرستاری  سخنرانی کردند.

و يكي ديگر از افتخارات استان البرز و دانشگاه علوم پزشكي موفقيت سه بيمارستان در آخرین ارزیابی و اعتبار بخشی وزارت بهداشت است كه سه بیمارستان امام حسین(ع) ، ثارالله و کوثر که پیش از این مدیریت آنها به بخش خصوصی واگذار شده بود خوشبختانه با پیگیری های بسیار، مدیریت هر سه بیمارستان به دانشگاه انتقال یافت و طی آخرین ارزیابی و اعتبار بخشی وزارت بهداشت توانستند رتبه یک (گرید یک )  را کسب نمایند که این امر از لحاظ اعتبارات بیمارستان  بسیار حایز اهمیت است که این مهم در جایگاه و شرایط بیمارستان تغییر چشمگیری خواهد بوجود خواهد آورد.

آری با تغییر و تحولات ایجاد شده در سه بیمارستان خوشبختانه شرایط مطلوبی از ارایه خدمت به بیماران را شاهد هستیم و تمامی تخت ها و تخصص های مربوطه در این سه مرکز فعال هستند.

گفتني است كه بیمارستان هایی  که از سوی وزارت بهداشت رتبه یک (گرید یک ) را دریافت می کنند از لحاظ فضای فیزیکی، نیروی انسانی، تجهیزات، تخصص و نوع خدمات درمانی، مدیریت و اصول برنامه ریزی ، کمیته های تخصصی و نحوه ی ارایه خدمات  و دیگر شاخص های ارزیابی و اعتبار بخشی نمره و امتیاز حدنصاب و عالی را کسب کرده اند.

از آخرین اخبار  تزريق واكسن كوويد ١٩ نیز مي توان گفت حدود۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ در روزهاي پاياني تیرماه توزيع شده و روند واکسیناسیون در استان سرعت گرفته به نحوی که با همت و تلاش های خالصانه حوزه بهداشت دانشگاه  تعداد ۱۹۷۶۱ نفر از شهروندان البرزی بر اساس گروه های سنی و افراد واجد شرایط بر اساس سند ملی واکسیناسیون، در برابر بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

به منظور افزایش سرعت واکسیناسیون و همچنین تسهیل دسترسی همشهریان به مراکز تزریق واکسیناسیون، ۲ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ در شرق کرج هم افتتاح شد.

به همت مرکز بهداشت شرق کرج و مشارکت شهرداری و سازمان تاکسی رانی کرج تعداد پایگاه های واکسیناسیون هم در شرق کرج، به ۵ عدد افزایش یافته.

ناگفته نماند ۱۹ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید در سراسر استان در حال  ارائه خدمات به مراجعین گرامی می باشند و همچنین کلیه پایگاه های واکسیناسیون همه روزه ( حتی روزهای تعطیل ) و در دو نوبت صبح و عصر در خدمت مراجعین می باشند.

همچنين  پایش و نظارت مدام بر پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون و بازدید از روند واکسیناسیون شهروندان توسط مدیران و مسئولین در سطوح مختلف ستادی به صورت روزانه در حال انجام است.

در این پایش ها علاوه بر نظارت بر رعایت نکات فنی مانند رعایت زنجیره سرما ، نحوه تزریق و ثبت اطلاعات، میزان رضایت مراجعین و نحوه نوبت دهی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

برگزاري هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی کرج ، فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد در روز جمعه ۲۵ تیرماه

از دیگر رویدادهای بخش دانشگاهی و پزشکی استان می توان همچنین به هشتمین دوره‌ انتخابات سازمان نظام پزشکی شهرستان کرج، که همزمان با  شهرستان های واجد شرایط سراسر کشور برگزار شد یاد کرد.

در شهرستان کرج حدود  ۷۸۷۹ واجد شرایط رای دهی که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد مشارکت وجود داشته است.

انتخابات رقابت بین گروه‌های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، لیسانسیه های پروانه دار، دکتراهای علوم آزمایشگاه و گروه مامایی بوده است که مطابق ماده ۲۲ قانون نظام پزشکی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، عضویت در سازمان نظام پزشکی و شرط اشتغال در آن شهرستان (که به تایید نظام پزشکی شهرستان و یا شبکه بهداشت و درمان آن شهرستان رسیده باشد) جهت شرکت در انتخابات ضروری است.

نویسنده: حدیثه ترابی

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز