کدخبر: 67 جمعه، 20 فروردین 1400 - 15:03 67 پرینت خبر
شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال:

کرسی‌های ما در AFC خنثی هستند

image

رییس فدراسیون فوتبال گفت: ظرفیت‌های ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان داده‌اند که خنثی هستند.

به گزارش روشنای راه، «شهاب‌الدین عزیزی خادم» در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: شرایط فدراسیون مشخص است و در حال حاضر در شرایط سختی قرار دارد که البته ما نیز به صورت آگاهانه مسوولیت فدراسیون را پذیرفتیم و جای گلایه‌ای نیست. درست کردن مسائل مختلف در فدراسیون زمان می‌خواهد. ما تلاش خود را به کار می‌گیریم تا همه مسائل با برنامه ریزی‌ها درست شود.

وی ادامه داد: بی برنامگی و بدهی‌های مختلفی از قبل وجود داشته و ما قصد داریم با برنامه ریزی و در زمان کافی کارها را جلو ببریم. در همین راستا یک حسابرسی انجام می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال در خصوص موضوع میزبانی هایی که از ایران گرفته شد، گفت: این موضوع نکته مهمی است و باید مردم در جریان این موضوع قرار بگیرند. ما بعد از اعتماد مجمع دیدیم که نامه ای زده شده بود برای میزبانی‌ها و این شوکی به فوتبال ایران بود. میزبانی که حق واقعی ما بود را به ناحق جابجا کردند. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع قبول کردن بحث‌های میزبانی توسط خودمان بوده یا خیر، اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد. مهدی خراطی رییس دپارتمان تیم های ملی و دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در جلسه‌ای که برگزار شده بود، زیر بار این بحث نرفتند و بعد از آن من با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جلسات متعددی داشتیم و غیر از آن در بحث حقوقی از همه ظرفیت ها استفاده کردیم.

عزیزی خادم ادامه داد: ما این روند را با غلامرضا رفیعی وکیل بین‌المللی فوتبال شروع کردیم و شکایت خود را به دادگاه کاس بردیم. ما سه بازی میزبان بودیم و حالا احساس کردیم که به فوتبال ملی ما ظلم شده است. به هر صورت نا امید نیستم. البته این موضوع ربطی به فدراسیون ما نداشته و قبلی‌ها باید حداقل به ما این موضوع را اطلاع می‌دادند. 

وی افزود: من دانش آموخته امور بین الملل هستم و اعتقاد دارم در هزاره سوم باید تنش زدایی کنم. می‌دانم که ای اف سی نهاد بالا دستی ماست اما چیزی که مهم بوده، ظلمی است که به ما و به فوتبال ما شده است. 

رییس فدراسیون فوتبال در مورد کرسی‌های ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا و تاثیر آن، گفت: ظرفیت‌های ما نشان داده‌اند که بی مصرف و خنثی هستند. ما در همین یک ماه به اندازه یکسال مکاتبه بین‌المللی داشتیم که شب و روز کار و برنامه ریزی در راستای احقاق حقوق فوتبال انجام شده است. ما امید داریم و تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: پرداخت پول مارک ویلموتس در اوایل تیر ماه انجام می‌شود که حدود ۶ و نیم میلیون یورو است. دادگاه خواستار یک جلسه غیر حضوری بود اما ما نپذیرفتیم و خواستیم که حضوری صحبت کنیم. پرونده ویلموتس ضربات بزرگی به فوتبال ملی زده است. فوتبال هیچ درآمد زایی نداشته اما حالا ما در حال برنامه‌ریزی‌های جدید هستیم. فدراسیون متصدی فوتبال ملی است. در بحث لیگ کار گروه گذاشتیم که مشارکت باشگاه‌ها بیشتر شود. 

عزیزی‌خادم گفت: تیم ملی اولویت ماست. کارها باید دسته بندی شود. مطمئنم فدراسیون در همان مسیری که قول دادیم حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناس دادگستری هم آورده‌ایم تا فوتبال را به مرور اقتصادی کنیم. کارشناس قیمت را اعلام می‌کند و ما نیز آن را آگهی می‌کنیم که چندی بعد نهادهای نظارتی به راحتی بتوانند این مسائل را مورد بررسی قرار دهند. 

رییس فدراسیون فوتبال بیان کرد: هنوز تغییرات اساسی را به وجود نیاوردیم. فوتبال متعلق به همه مردم است. نفرات زیادی دو دهه است که پشت درهای بسته مانده‌اند و باید بیایند کمک کنند. در حال توسعه فوتبال هستیم. اولین جلسه ما در زاهدان برگزار خواهد شد. حلقه‌های مفقوده فئتبال باید مورد توجه قرار بگیرند. در حال حاضر حتی بلیت هواپیما هم به فدراسیون نمی‌دهند، چون در گذشته بدحساب بودیم اما ما این مشکل را حل کردیم. 

وی در مورد انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال، اظهار داشت: قبل از این موضوع با چند نفر در این رابطه صحبت کردم. جلسات مختلفی گذاشتیم. از روزی که به فوتبال آمدم با خیلی از افراد صاحب نظر صحبت کردم و از آن‌ها خواستم که سرپرست شوند اما نیامدند،

عزیزی خادم گفت: جلساتی با وحید هاشمیان و اسکوچیچ داشتم و با قدرت از آنها حمایت می‌کنیم. مربیانی داریم که قراردادی نبسته‌اند و به کار خود ادامه می‌دهند.

او اضافه کرد: باید از رسانه‌ها تشکر کنم. آنها با موضوعاتی که مطرح کردند، نشان دادند که انتظارشان از ما بالاست. بخش فنی در اختیار من نیست و کمیته توسعه فنی داریم. وارد فوتبالی شدیم که هنوز زمین چمن ایده‌آل نداریم و تیم‌های ملی یک ریال هم درآمدزایی نداشته‌اند. تیم ملی نماد فوتبال کشورمان است و مشکلات بسیار پیش پا افتاده‌ای دارد.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد استعفای علی جوادی، بیان کرد: او از ما خواسته که حضور نداشته باشد اما ما هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم. انتصاب‌ها در اختیار من است و هرکسی باید وظیفه‌اش را انجام دهد.  

وی درمورد جا ماندن سرمربی تیم ملی از اتوبوس بازیکنان در دیدار تدارکاتی با سوریه، تصریح کرد: ما نباید در ابتدا به جزییات توجه کنیم و باید کلیات حل شود تا این امور هم درست شود. هیچ آژانسی حاضر نبود برای تیم ملی بلیت بگیرد یا در بخش البسه مشکلاتی داشتیم. اقدامات خوبی در این خصوص انجام دادیم. پرواز چارتر برای تیم ملی گرفتیم و این یعنی تیم ملی اعتبار پیدا می‌کند. موضوع هتل تیم ملی در کیش حل شده و به صورت رایگان است. اگر می خواستیم هتل قبلی را بگیریم به ما نمی‌دادند چرا که هنوز پول اردوهای قبلی پرداخت نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش پزشکی به طور قطع با امین نوروزی مشورت می‌کنم. به مشورت پذیری اعتقاد دارم. ما توصیه نمی‌پذیریم. دروغ نخواهیم گفت زیرا اگر یک دروغ بگوییم در ادامه باید دروغ‌های دیگری بگوییم. با فساد مبارزه خواهیم کرد.

رییس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: در این مدت با افرادی همچون علی دایی، علی پروین و ... تماس گرفتم و خواستم که به ما کمک کنند. درمورد تیم امید هیچ ارتباطی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون نبود که ما مذاکرات خوبی انجام دادیم تا برای مسابقات پاریس برنامه‌ریزی کنیم. برای فوتسال با وحید شمسایی و حسین شمس صحبت کردم.

عزیزی خادم گفت: کارشناس رسمی دادگستری باید ارزش‌گذاری کند و پولی که می‌آید خرج تیم ملی و توسعه فوتبال شود. ما آمده‌ایم که تابوشکنی کنیم. در حوزه‌های حقوقی و سایر بخش‌ها فراخوان خواهیم داد تا افراد متخصص را انتخاب کنیم.

وی عنوان کرد: از افرادی که به من کمک کردند تا انتخاب شوم تشکر می‌کنم و می‌دانم که آنها توقعی از من ندارند. اقدامات خوبی برای استعدادیابی صورت گرفته است. 

رییس فدراسیون فوتبال گفت: در برنامه‌ریزی جدید چیزی به اسم کمیته فرهنگی وجود ندارد. در این راستا مسوولیت اجتماعی جایگزین شده و باید تلاش کنیم اعتبار را به فوتبال ایران بازگردانیم. همه باید در کل کشور از فوتبال استفاده کنند. ۲۰ سال این اتفاقات در فوتبال رخ نداده است.

او در خصوص دستمزد داوران اضافه کرد: دستمزد داوران نیز باید دوباره بررسی شود. افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ برابری حقوق داوران را خواهیم داشت. فوتبال ما کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و ما نیز در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی هستیم.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باید موضوع ممنوعیت حضور خارجی‌ها را در هیات رییسه مطرح کنیم. منافع فوتبال ملی مهم ترین چیز برای ماست. مربی و بازیکن خارجی باید صندوقی ایجاد کرده و به ما ضمانت بانکی بدهند تا چهره فدراسیون خراب نشود. پرونده‌ سازی دوباره نباید انجام شود. هرجایی که مشارکت و شفاف‌سازی باشد موضوعات به درستی جلو می‌روند.

وی ادامه داد: بخش زیادی از بدهی های ویلموتس به یورو داده شده و سایر مبالغ را نیز با تعامل پرداخت می‌کنیم. ساختمان فدراسیون نیز تغییر نخواهد کرد. 

عزیزی خادم درباره اعتراض به انتخابات هیات فوتبال استان تهران، گفت: با دبیر کل در این خصوص صحبت کردم و گویا برخی اعتراض‌ها نیز به صورت کتبی ارائه شده است. به طور قطع در این راستا اقداماتی انجام خواهد شد. در راستای نگاه عدالت محور در کنار مظلوم خواهیم ایستاد. ما وظیفه داریم از حقوق مردم دفاع کنیم و اینکه نتیجه چه می‌شود، دست ما نیست.  

او ادامه داد: در تیم ملی حداقل امکانات را هم نمی‌دیدیم، اما در حال ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی هستیم. یکی از چهره‌های مطرح فوتبال با من صحبت می‌کرد و می‌گفت که اولین بار است بعد از ۸ سال از فدراسیون به من زنگ می‌زنند. به میرشاد ماجدی سپرده ام که به بزرگان فوتبال زنگ بزند و با آن‌ها در این رابطه صحبت کند.

رییس جدید فدراسیون فوتبال در مورد صحبت‌های ماجدی مبنی بر انتصابات فدراسیون گفت: اصلا اینکه انتصاب‌ها در کمیته فنی صورت بگیرد حرف من است. این موضوع را اساسنامه مطرح کرده که باید تصمیم‌گیری‌ها جمعی باشد. این همان کاری است که در گذشته به این شکل وجود نداشت. من صلاحیت صحبت‌های کمیته فنی را ندارم و آن‌ها باید در این خصوص حرف بزنند.

وی در مورد گرفتن میزبانی از فوتسال ایران اضافه کرد: این موضوع به قدرت دیپلماسی فدراسیون فوتبال برمی‌گردد. چه انتظاری دارید وقتی که این موضوع برای تیم ملی فوتبال هم رخ داده است. با همه احترامم به رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، به طور قطع به دنبال حق و حقوق فوتبال ملی خواهم رفت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز