کدخبر: 658 شنبه، 09 مرداد 1400 - 14:11 658 پرینت خبر
محسن اژه ای، رئیس قوه قضاییه:

شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به مسائل فرهنگی حساس باشد

image

رییس قوه قضاییه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نسبت‌ به مسائل فرهنگی کشور بیشتر حساس باشد و با توجه به مقتضیات، هر ۱۰ یا پنج سال یک دسته‌بندی از گذشته و آینده انجام دهد.

به گزارش روشنای راه، سعید رضا عاملی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به همراه جمعی از اعضای شورا و معاونان دبیرخانه در محل دفتر رییس قوه قضاییه با حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ملاقات کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار، افزود: ۳۷ سال از عمر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گذرد، چرا مردم و مسوولان کمتر این نهاد و جایگاه آن را می‌شناسند. گزارش چهار دهه گذشته را به مردم دهید. شورای عالی باید نسبت‌ به مسائل فرهنگی کشور بیشتر حساس باشد و با توجه به مقتضیات، هر ۱۰ یا پنج سال یک دسته‌بندی از گذشته و آینده داشته باشد.

وی با بیان اینکه اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اولویت‌ها را مشخص کند، ادامه داد: این شورا با نگاه آینده‌نگری مشکلات فرهنگی یک دهه آینده را مشخص کند.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: مسأله فرهنگی کشور بسیار مهم است و فساد فرهنگی خطرش حتی از فساد اقتصادی و فساد سیاسی که مردم نسبت ‌به آن حساس هستند، مهم‌تر و بیشتر است. باید بدانیم در آینده مفاسد فرهنگی و معضلات آن را چگونه باید پیشگیری کرد و با آن مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: حتی قوه قضاییه در این خصوص خلاء قانونی دارد و به ما کمک کنید؛ اگر قوه قضاییه مجبور است برخورد قهری با جرم، جنایت، معضلات، تخلفات، مفاسد، مفسد، فاسد و فساد بکند نمی‌خواهد برای خانواده‌های آن‌ها که به طور عمده مقصر نیستند، عوارضی داشته باشد.

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: باید فکری شود تا عوارض جانبی ایجاد نشود یا کاهش یابد. کسی که گرفتار جرم می‌شود، سابقه او موجب گرفتاری و کاهش جایگاه اجتماعی می‌شود، خانواده او جایگاه ضعیف پیدا می کند. باید به فکر صیانت از مجرمین و خانواده آنها هم باشیم.
 
رییس قوه قضاییه، اظهار داشت: برای نسلی که انقلاب، جنگ و سختی ها را ندیده و توقعات زیادی دارد، باید فکری کرد. حفظ انقلاب از اصل انقلاب مهم‌تر است؛ به‌همین دلیل مقام معظم رهبری، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی فضای مجازی ایجاد می‌کنند و گاهی نهادهای رسمی مثل مجلس نسبت‌ به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند؛ ولی جایگاه شوراهای عالی تأسیسی محکم و استوار است.

حجت الاسلام اژه ای درباره توافقنامه میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوه قضابیه در دوره قبل گفت: بنده کارگروه مشترک را قبول دارم و اگر در آن توافقنامه پیش بینی شده باید اجرا و اگر لازم باشد بازنگری شود. کارگروه مشترکی بین قوه و شورا باشد تا بر اساس توافق‌نامه تعاملات و همکاری صورت پذیرد؛ این کارگروه باید نسبت‌به معضلات فرهنگی و کاهش آسیب‌ها در ساحت‌های مختلف چاره اندیشی کند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز