کدخبر: 649 چهارشنبه، 06 مرداد 1400 - 23:45 649 پرینت خبر
نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

طرح حمایت از حقوق کاربران هنوز در مجلس تصویب نشده است

image

سخنگوی هیات رییسه مجلس در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، گفت این طرح هنوز در مجلس تصویب نشده است و باید به تصویب کمیسیون مشترک برسد.

به گزارش روشنای راه، سید نظام الدین موسوی درباره بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در مجلس یازدهم که امروز قرار شد به صورت اصل ۸۵ در مجلس بررسی شود، گفت: عنوان اصلی این طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس، افزود: موضوعی که در برخی رسانه و شبکه‌های اجتماعی درباره تصویب این طرح در مجلس منتشر می‌شود درست نیست و آنچه امروز در مجلس مصوب شد این بود که نمایندگان این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک سپردند.

موسوی ادامه داد: کمیسیون مشترک شامل نمایندگانی از اعضای کمیسیون های مرتبط است که نزدیک به ۲۳ نفر هستند.

وی با بیان این که در  کمیسیون مشترک این طرح مورد بررسی دقیق قرار می گیرد، گفت: اگر قرار بود طرح مذکور در صحن علنی مجلس رسیدگی شود زمان زیادی می‌برد، از این رو بنا شد که در کمیسیون تخصصی اجزا و کلیات طرح مورد بررسی قرار گیرد.

موسوی خاطر نشان کرد: به طور طبیعی پیشنهادات جدید، حذف و اصلاحات جدید اعمال می‌شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: تصویب کلیات و جزییات این طرح در کمیسیون مشترک نیاز به دو سوم آراء اعضای کمیسیون دارد بعد از این که طرح در کمیسیون مشترک تصویب شد به صحن می‌آید و نمایندگان در آنجا درباره اینکه دوره اجرای آزمایشی طرح چقدر است تصمیم می‌گیرند. سپس طرح به شورای نگهبان می‌رود و منتظر می‌مانیم  شورا نظر خودش اعلام کند.

موسوی درباره نظر دولت سیزدهم در مورد این طرح، خاطرنشان کرد: دولت هنوز شکل نگرفته ولی به طور طبیعی پس از شکل‌گیری دولت و وزارت خانه های مرتبط، نظرات آنها هم اخذ خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز مصوب کردند طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی به صورت اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک بررسی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز