کدخبر: 639 یکشنبه، 03 مرداد 1400 - 11:27 639 پرینت خبر
فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز:

کشف قبرستان تاریخی در ساوجبلاغ

image

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از کشف قبرستان تاریخی مربوط به دوره اسلامی در روستای سنج شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

به گزارش روشنای راه، فریدون محمدی گفت: در پی گزارش دریافتی مبنی بر کشف یک قبرستان دوره اسلامی در اثر عملیات حفاری شرکت گاز واقع در روستای سنج از توابع شهرستان ساوجبلاغ، پروژه مذکور متوقف شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیان داشت: در ساعات اولیه به همراهی سرپرست‌ اداره‌ ساوجبلاغ در محل حضور یافته و در گمانه‌زنی‌های اولیه و با توجه به شواهد موجود، قبرستان متعلق به دوره اسلامی تخمین زده شد.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد در اسرع وقت عملیات گازرسانی متوقف شده و به منظور انجام کاوش‌های دقیق‌تر تیمی متشکل از کارشناسان مربوطه از محل مورد نظر بازدید به عمل آورند.

محمدی گفت : هرگونه اظهار نظر منوط به حفاری و جمع‌بندی نظر کارشناسان حوزه باستان‌شناسی بوده و نتیجه متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز بیان داشت :شهرستان ساوجبلاغ با پیشینه تاریخی و فرهنگی آثار شاخص زیادی از جمله کاروانسرای ینگی‌امام واقع در مسیر جاده‌ ابریشم را در خود جای داده و هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری است.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز