کدخبر: 637 یکشنبه، 03 مرداد 1400 - 11:22 637 پرینت خبر
محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه:

دادگستری استان‌ها دارای نقشه راه تحول می‌شوند

image

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به در دست اجرا بودن ۶ بند اصولی و راهبردی قوه قضائیه در راستای سند تحول این قوه گفت که این اصول در قالب نقشه راه در دادگستری تمامی استان‌های کشور نیز برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.

به گزارش روشنای راه، حجت الاسلام محمد مصدق در حاشیه مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری گلستان به خبرنگاران اظهار داشت: برنامه ریزی و اجرایی شدن نقشه راه تحول در استان‌های کشور سبب خواهد شد تا خدمات این دستگاه به مردم به ویژه در حوزه اطاله دادرسی دچار مشکل نشود.

به گفته وی گسترش عدالت، احیای حقوق عامه، تامین آزادی‌های مشروع ، نظارت بر حسن اجرای قوانین، پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه قاطع با فساد جزو ۶ بند ماموریت اصلی دستگاه قضایی است که نقشه راه آن در این دستگاه برنامه‌ریزی و دست اجراست.

حجت الاسلام مصدق در خصوص برنامه دستگاه  قضایی برای رونق تولید نیز گفت: قوه قضائیه در اجرای این طرح، هماهنگ با ۲ قوه مجریه و مقننه است و از این پس نیز تلاش ها برای برداشتن موانع پیشرفت و رونق تولید کارخانه‌ها بیشتر می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه همچنین از تنظیم لایحه‌ای برای مجازات ترک فعل خبر داد و اضافه کرد: این لایحه در مرحله ارسال به دولت و مجلس شورای اسلامی برای تصویب و سپس اجراست .

وی ادامه داد: اکنون مجازات ترک فعل نداریم و این دستگاه به شدت پیگیری آن بوده تا این لایحه تبدیل به قانون شده و به اجرا درآید.

معاون اول رییس قوه قضائیه برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری گلستان به گرگان سفر کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز