کدخبر: 63 پنجشنبه، 19 فروردین 1400 - 20:19 63 پرینت خبر
رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی:

متناسب سازی حقوق بازنشستگان قدرت خرید مردم را حفظ می‌کند

image

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: متناسب سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اقدامی لازم و کاری ارزشمند است.

به گزارش روشنای راه، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی قبل از عید مبلغی را به صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز کرد و از ابتدای سال نیز مدیرعامل این سازمان اعلام کرد که حداقل دریافتی بازنشستگان به ۴۲۰۰ رسید که اقدامی خوب و کاری ارزشمند برای خدمت به بازنشستگان انجام شده است تا قدرت خرید این عزیزان حفظ شود.

وی گفت: در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس حدود ۷۰ روز برای بررسی بودجه سال جاری وقت گذاشتیم و منابعی برای سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یافته است تا امکان ارتقاء خدمات و بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان فراهم شود.

سنگدوینی افزود: در نظام جمهوری اسلامی برای مردم ارزش و احترام قائل هستیم و به‌ویژه بازنشستگان که ۳۰ سال یا ۳۵ سال در این کشور خدمت کرده‌اند و تلاش کرده‌اند، جایگاه ویژه‌ای دارند. آنان سرمایه‌های کشور هستند و باید حافظ و خدمتگذار این عزیزان باشیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق بودجه اختصاص یافته برای صندوق‌های بازنشستگی را افزایش داد و درباره تأمین اجتماعی که موضوع متفاوت است و بحث مطالبات این سازمان از دولت است، ۸۹ هزار میلیارد تومان برای این سازمان اختصاص یافت.

سنگدوینی افزود: منابع تأمین اجتماعی متعلق به بازنشستگان است و دولت باید تعهدات خود را در قبال این مجموعه انجام دهد. کشور ما دارای منابع و ثروت است و مجلس حتما در جهت پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی و احقاق حقوق بازنشستگان در سال‌های آینده نیز اقدام خواهد کرد.

مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

در این راستا همچنین ۲۸ اسفندماه ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب این بازنشستگان واریز شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز