کدخبر: 62 پنجشنبه، 19 فروردین 1400 - 20:15 62 پرینت خبر
محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

بیش از ۱۸ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور صادر شده است

image

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به تجهیز مطب‌ پزشکان به سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی، گفت: تاکنون بیش از ۲۸ میلیون نسخه الکترونیکی در کل کشور صادر شده است.

به گزارش روشنای راه، «محمدمهدی ناصحی» در مراسم ‌تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان‌ کرمانشاه در سرسرای اجتماعات هتل پارسیان، با اشاره به اهمیت جایگاه تامین منابع مالی بخش درمان، اظهار داشت: باید منابع سلامت را در بخش بهداشت، درمان و نهایت بهداشت جامعه صرف کنیم.

وی افزود: نظام ارجاع پزشک خانواده و پزشک الکترونیکی از مهمترین عواملی است که می تواند سلامت مردم را تامین کنند از این رو باید منابع را به این بخش ها سوق دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه راه اندازی نسخه الکترونیکی در کشور ضروری است، گفت: مطب ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویر برداری و بیمارستان ها به سامانه ای مجهز می شوند تا بتوان نسخه های الکترونیکی را بپیچند.

۱۳هزار مطب طرف قرارداد بیمه سلامت است

ناصحی اعلام کرد: ۱۳ هزار و ۲۰۰‌مطلب در کشور زیر پوشش قرارداد بیمه سلامت است که از این‌ آمار ۱۲ هزار و ۹۰۰ مورد به سیستم نسخه الکترونیکی متصل شده اند.

به گفته وی ۹۲ درصد داروخانه‌ها، ۹۷ درصد مراکز تصویر برداری و ۹۷ درصد مراکز آزمایشگاهی کشور به سیستم‌ نسخه نویسی الکترونیک‌ مجهز هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: تاکنون در بخش دولتی به دلیل کمبود زیر ساخت ها و شیوع بیماری کرونا طرح نسخه نویسی الکترونیکی با تاخیر شروع شد.

ناصحی عنوان کرد: افزایش تعرفه های پزشکی در مراکز درمانی منوط به نوشتن نسخه الکترونیکی است از این رو باید این موضوع در سراسر کشور توسط پزشکان اعمال شود.

وی توضیح داد: در این روش بیمار کد ملی خود را در اختیار پزشک قرار می‌ دهد و پزشک نسخه را در سامانه ثبت می‌کند سپس داروخانه و مراکز دیگر نیز به نسخه مورد نظر دسترسی دارند.

نسخه الکترونیکی از آبان اجباری می شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: این کار شاید در اوایل با مشکلاتی روبه رو باشد اما در نهایت علاوه بر جلوگیری از اشتباه و تداخل دارویی، منجر به صرفه جویی در وقت و زمان می شود.

ناصحی گفت: این روش تبانی های پزشک و داروخانه و انباشت دارو در دارو خانه ها را به شدت کاهش می دهد.

وی به مطب ها و مراکز درمانی هشدار داد: از آبان ماه اگر نسخه غیر الکترونیک نوشته شود هزینه درمان به مطب ها داده نمی شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه پیشنهادی برای تامین هزینه مورد نیاز داروخانه ها تهیه شده است، گفت: پیشنهاد دادیم که به ازای هر نسخه الکترونیک سه هزار تومان توسط بیمه به داروخانه داده شود که در صورت تایید عملی می شود.

در این مراسم از زحمات «کیومرث مظفری» مدیر کل پیشین اداره کل بیمه سلامت استان تقدیر و «امید قادری» به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز