کدخبر: 606 چهارشنبه، 23 تیر 1400 - 15:52 606 پرینت خبر
رضا اردکانیان، وزیر نیرو:

بیش از ۱۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید تحویل دولت سیزدهم می‌شود

image

وزیر نیرو گفت: علاوه بر ۲۰ هزار مگاوات نیروگاهی که در دولت تدبیر و امید وارد مدار شد، بیش از ۱۶ هزار مگاوات نیروگاه در حال ساخت نیز تحویل دولت سیزدهم می‌شود.

به گزارش روشنای راه، "رضا اردکانیان " در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: ۱۶ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه درحال ساخت وجود دارد که به دولت سیزدهم منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: این روند همواره بوده به گونه ای که از دولت دهم کمتر از ۵ هزارمگاوات به دولت یازدهم منتقل شد.

وزیر نیرو گفت: اکنون نیز بیش از هفت هزار مگاوات از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم منتقل خواهد شدکه پیسرفت آنها با درصدهای بزرگ و کوچک است و به تناسب وارد مدار خواهند شد.

اردکانیان از صدور موافقت اصولی با احداث نیروگاه توسط بخش صنعت خبر داد و خاطرنشان ساخت: موافقت اصولی برای احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات توسط صنایع بزرگ روز گذشته صادر شد.

وزیر نیرو افزود: به این ترتیب فشارسنگینی که بر دوش صنعت برق برای تامین برق بخش خانگی، تجاری و سایر مصارف و صنایع کوچک است برداشته خواهد شد.

اردکانیان از آمادگی وزارت نیرو برای واگذاری تعدادی از سایت های نیروگاهی که اکنون درحال ساخت هستند به بخش صنایع خبر داد و گفت: ۴ هزار مگاوات این سایت ها آمادگی واگذاری به صنایع بزرگ هستند.

وی افزود: این سایت ها را می توانیم در قالب ضوابط قانونی واگذارکنیم تا صنایع در آنها سرمایه گذاری کرده و به ثمر برسانند.

وزیر نیرو گفت: از این ۴ هزار مگاوات حدود ۲ هزار مگاوات واحد بخار است که می توان در مدت کوتاهی تبدیل به سیکل ترکیبی شده و مصارف عمده صنایع را جوابگو باشند.

اردکانیان افزود: تعدادی ساختگاه هم مهیا و آماده سرمایه گذاری است. این ساختگاه ها مجوزهای لازم را دارند و تدارک های آن دیده شده و فقط نیاز به سرمایه‌گذاری دارند که در صورت تمایل صنایع، آنها را واگذار می کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز