کدخبر: 602 دوشنبه، 21 تیر 1400 - 16:47 602 پرینت خبر
محمد نبیونی، رئیس بنیاد نخبگان استان البرز:

فعالیت کارخانه نوآوری و صنایع خلاق زیست بوم نوآوری استان البرز را در مسیر تکامل و تعالی قرار می دهد

image

احداث کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز گامی در مسیر تکامل زیست‌بوم نوآوری استان البرز و عاملی برای حضور نخبگان و مستعدان استان در شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ های فعال است.

به گزارش روشنای راه، محمد نبیونی با اشاره به ظرفیت بالای کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز گفت: این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع در حال ساخت است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته فاز اول این کارخانه در مرداد ماه و همزمان با عید سعید غدیرخم افتتاح می شود.

وی افزود: البرز قطب مهم علم و فناوری کشور است و شرکت‌های هایتک و دانشگاه‌های متعددی را در خود جای داده و ایجاد چنین کارخانه‌ای فرصتی خوب برای بهره وری از این ظرفیت‌ها است و در قالب تاسیس این کارخانه تلاش می شود به صورت مسئله محور مسائل حوزه مدیریت شهری و دیگر موضوعات را با نگاهی ملی و فرا منطقه ای حل شود. بر همین اساس نیز از همه کسانی که ایده های جدید و نو در حوزه های استارتاپی دارند تقاضا می‌شود به جمع پدیدآورندگان این کارخانه بپیوندند تا بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان البرز با اشاره به اینکه بهتر است کارخانه های نوآوری را با مشارکت بخش خصوصی شکل بگیرد گفت: دولت از تبدیل مکان هایی که ممکن است به هر دلیل ناتمام و متروکه باشند و بخش خصوصی و نهاد های غیر دولتی برای تبدیل آن به کارخانه نوآوری پیشنهاد بدهند، استقبال کرده و با چارچوب های خاصی از این اقدام حمایت می کند که کارخانه نوآوری البرز نمونه ای از اقدامات است که با همت شرکت دانش بنیان سیوان‌ در حال انجام‌ است.

عضو شورای شهر کرج و رییس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهردای کرج گفت : قطعا حکمرانی هوشمند یک الزام و ضرورت برای اداره بهتر شهر ها است و برای نیل به این هدف، حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان راهکاری ضروری برای حل مسایل شهری و رسیدن به توسعه پایدار به شمار می رود.حتی اگر با نگاهی منطقه ای به کارخانه نوآوری کرج توجه شود، مدیریت شهری به استفاده از ایده های جدید برای کاهش هزینه های شهر چون تولید آسفالت هایی با عمر بیشتر و اثرات زیست محیطی منفی کمتر، استفاده از روش های مناسب برای آبیاری و درختان کم آب بر در استان و بسیاری موضوعات چون شهر هوشمند و مدیریت ترافیک پارک ها و نوآوری در مدیریت شهری نیاز دارد و ایجاد اولین کارخانه نوآوری در استان زمینه حضور نخبگان را در این مکان فراهم می کند. در واقع کارخانه نوآوری می تواند با شکل دادن استارتاپ ها، رویدادها و با جذب سرمایه گذاران اتفاق مثبتی برای شهر باشد که خروجی های آن برای مدیریت شهر استفاده شود. تلاش های صورت گرفته توسط ریاست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی نیز در این میان چشمگیر و قابل تقدیر است.

وی افزود: شهرداری علیرغم اینکه برای اجرای وظایف خود به منابع مالی زیادی نیاز دارد اما به موضوع شرکت های دانش بنیان و حمایت از آن ها به عنوان یک موضوع تجاری نگاه نکرده و در قالب وظایف اجتماعی برای کمک به نخبگان و پرورش ایده در ایجاد این کارخانه مشارکت کرده است. همچنین در حال تشکیل صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در استان هستیم‌ تا بتوانیم از ایده و طرح هایی که قابل اجرا شدن است حمایت شود، تجربه و سوابق شرکت دانش بنیان‌ سیوان، به عنوان مجری طرح نیز این رسیدن به این اهداف را سرعت خواهد داد.

محمد نبیونی اظهار داشت: بنیاد نخبگان استان البرز نیز از ظرفیت سرمایه انسانی با ظرفیت علمی و اجرایی بسیار بالایی برخوردار است و آمادگی دارد با تعامل و همکاری با کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز از این ظرفیت ها بیش از پیش استفاده کند.نقش این کارخانه در توسعه آموزش برون دانشگاهی در کشور و پرداختن به موضوعات جدیدی در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان مستعد و نخبه دانشگاهی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ایجاد محیطی آرام و مناسب برای حضور جامعه نخبگان جهت تبدیل ایده به واقعیت و محصول ، با افتتاح کارخانه نوآوری محقق خواهد شد وجامعه اقتصادی و سرمایه گذار هم می تواند با استفاده از ایده‌های نخبگان سرمایه گذاری وتولیدداشته باشد .

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز