کدخبر: 590 یکشنبه، 20 تیر 1400 - 14:25 590 پرینت خبر
محسن نیک ورز، دادستان سیرجان:

یکی از عاملان باند تقلب کنکور در سیرجان دستگیر شد

image

دادستان سیرجان با اشاره به دستگیری عاملان توزیع سئوالات کنکور سراسری و تقلب در این آزمون ملی در سطح کشور گفت: یکی از اعضای این باند اهل سیرجان است که توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان و اداره اطلاعات سیرجان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش روشنای راه، محسن نیک‌ورز افزود: ماموران وزارت اطلاعات قبل از برگزاری کنکور چندین باند که از طریق فضای مجازی ادعای فروش سئوالات را داشتند شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: همچنین یک باند کشوری که با همکاری داوطلبان کنکور قصد تقلب را داشتند حین برگزاری کنکور شناسایی شدند و به دام افتادند.
نیک ورز افزود: فعالیت این گروه از چندین ماه پیش از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) تحت رصد بوده و این باند هفته گذشته در چندین استان از جمله کرمان و همچنین در تهران مورد ضربه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: برخی اعضای این باند از دانشجویان نخبه و اساتید بودند که با شیوه‌ای بسیار خاص و به شکل گروهی به داوطلبان مورد نظر حین برگزاری کنکور تقلب می‌رساندند.
این مقام قضایی ادامه داد: شیوه و شگرد این گروه به این شکل بود که داوطلب کنکور در روز امتحان پس از توزیع سئوالات از طریق موبایل از آنها عکس می گرفت و به یکی از اعضای باند تقلب ارسال می‌کرد. آنان نیز سئوالات را در اختیار یک گروه بزرگ علمی قرار داده و به سرعت باتوجه به تعداد بالای افراد، پاسخ را استخراج و تحویل می‌دادند، سپس پاسخ‌های صحیح در اختیار افرادی که در امر کلیدزنی سئوالات تبحر خاصی داشتند قرار گرفته و کلید پاسخ صحیح استخراج و از طریق وسائل الکترونیکی به داوطلب کنکور ارسال می‌شده است.
دادستان سیرجان اضافه کرد: یکی از افرادی که در این باند نقش تولید فوری کلید را داشته، دانشجوی سیرجانی است که در رشته پزشکی تحصیل می‌کند و از سوی ماموران اداره اطلاعات دستگیر شد.
نیک‌ورز گفت: اعضای این باند بسیار حرفه‌ای بوده و شیوه جاسازی و انتقال موبایل و دیگر ابزار الکترونیکی به داخل جلسه کنکور را به داوطلب آموزش می‌دادند و به ازای هر آزمون مبلغی تا حدود ۲۰ میلیون تومان را دریافت می‌کردند.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز