کدخبر: 59 پنجشنبه، 19 فروردین 1400 - 20:01 59 پرینت خبر
کوتاه از تلویزیون؛

واکنش سازندگان «افرا» به شهادت دو محیط‌بان

image

سازندگان سریال افرا ضمن محکومیت اتفاق دلخراش اخیر و درخواست برخورد با مجرمان، ابراز امیدواری کردند تا با پخش این سریال در آینده نزدیک، نمودی از فداکاری‌های این قشر پرتلاش را در حفاظت و کنترل عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور به نمایش بگذارند.

به گزارش روشنای راه، فرمول جاذبه عنوان یکی از تازه‌های شبکه دو سیما در حوزه تاریخ، تمدن و هویت ایرانی‌-اسلامی است که در ایام ماه مبارک رمضان روانه آنتن می‌شود.

فرمول جاذبه با شعار ماجرای آدم‌هایی که جذابند به معرفی و زندگی‌نامه ۱۳ شخصیت تاثیرگذار و بزرگِ  مدفون در سرزمین تخت فولاد اصفهان می‌پردازد.

تخت فولاد بعد از وادی‌السلام به عنوان دومین گورستان بزرگ اسلامی مطرح است که شخصیت‌های بزرگی در آن آرمیده‌اند. ۱۳ شخصیتی که در فرمول جاذبه به آنان پرداخته شده به عنوان استوانه و پایه‌های فرهنگ، تمدن و  هویت ایران و اسلام منظور شده‌اند و تلاش می‌شود تا طی این برنامه این بزرگان به نسل جوان معرفی شوند.

این برنامه از گرافیک خاصی بهره می‌برد و طی آن چهار پژوهشگر جوان با سفر به تخت فولاد اصفهان درباره یکی از این شخصیت‌های بزرگ با یکدیگر گفتگو می‌کنند و به ارائه اطلاعات می‌پردازند.

جلال‌الدین همایی، ابوالقاسم میرفندرسکی، جلال تاج اصفهانی، محمدحسین مصورالملکی، سید محمد صمصام، عبدالجواد فلاطوری، محمدباقر زند کرمانی، سلیمان خان رکن الملک، سید محمدباقر درچه ای، حسین خرازی، بی بی مریم بختیاری، نصرت سادات امین، رحیم ارباب، عناوین ۱۳ شخصیتی هستند که در این برنامه به آنها پرداخته شده و معرفی می‌شوند.

فرمول جاذبه کاریست از گروه معارف به تهیه‌کنندگی وحید ملتجی که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

واکنش سازندگان سریال افرا به شهادت دو محیط بان

خبر شوک آور جنایت فجیع قاچاقچیان که منجر به شهادت دلخراش دو محیط‌بان در منطقه‌ای حفاظت شده در استان زنجان با واکنش سازندگان سریال افرا روبه رو شد. سریالی که مضمون آن درباره زندگی و حرفه محیط بانان است.

سازندگان سریال افرا در واکنش به این اتفاق دردناک با انتشار متنی اعلام کردند همچون سایر وجدان های آگاه جامعه، متأثر و اندوهگین شدند. طی سالیان سال ، هر از گاهی خبرهای دلخراشی از کشته یا مصدوم شدن تعدادی محیط بانان به گوش می رسد درحالی که ظاهراً حمایت قانونی برای حفاظت از جان و حریم این محافظان محیط زیست، متناسب و بازدارنده نیستند.

سازندگان افرا ضمن محکومیت اتفاق اخیر و درخواست برخورد با مجرمان، امیدوارند با پخش این سریال در آینده نزدیک، نمودی از فداکاری های این قشر پرتلاش در حفاظت و کنترل عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور را شاهد باشیم.

سریال افرا تلاش دارد با حضور بازیگران شناخته شده، بخشی از مسئولیت سنگین و دشوار محیط بانان را به تصویر بکشد و افکار عمومی را متوجه مخاطرات این حرفه و ابعاد فداکارهای شاغلان بی ادعایش کند. سریالی که نقش اصلی آن یک محیط بان (با بازی روزبه حصاری) است و به همین بهانه در طول داستان، شاهد دغدغه های روزمره این قشر و البته خطر درگیری با شکارچیان غیرمجاز و زخمی‌شدن یا مرگ این عزیزان خواهیم بود.

سریال افرا به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی مراحل پایانی تصویربرداری را در شمال کشور سپری می کند.

مهدی سلطانی، پژمان بازغی، روزبه حصاری، مینا وحید، اسماعیل محرابی ،فریبا متخصص، پیام دهکردی، علیرضا آرا، نسرین بابایی، محمد صادقی، هامون سیدی، سارا باقری، مهرداد بخشی، آریا دلفانی، فهیمه مؤمنی، بهمن صادق حسنی و ... بازیگران این سریال هستند. افرا محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است.

پخش پشت صحنه «نوروز رنگی» از شبکه پنج

پشت صحنه مجموعه تلویزیونی نوروز رنگی جمعه ۲۰ فروردین ماه ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

مجموعه تلویزیونی نوروز رنگی در ژانر کمدی و اجتماعی به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما ویژه نوروز ۱۴۰۰ تولید شد.

این سریال طنز به کارگردانی علیرضا مسعودی (مشهدی) و تهیه کنندگی اکبر تحویلیان در بیست قسمت ساخته شد و بازیگرانی مثل: یوسف تیموری، هادی عامل هاشمی، شهرام قائدی، پریسا مقتدی، رابعه اسکویی، داریوش سلیمی، شاهو رستمی، جواد خواجوی، ماهان عبدی، الهه جعفری، سیمین بهفر، سیما خالقی، حدیثه زارعی، محمد اسلامی، سینا رازقی، محمدامین سلیمی راد، سیاوش مفیدی، حمیدرضا حافظ شجری و... در آن ایفای نقش می کنند.

داستان سریال روایت‌گر روزهای پایانی اسفند ماه یکی از سال ‌های دهه ۶۰  است که در عینِ طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ ها و آداب ایرانی در شهر مشهد مقدس بپردازد.

بنابر این گزارش آخرین قسمت سریال نوروز رنگی پنج شنبه ۱۹ فروردین و پشت صحنه این سریال جمعه۲۰ فروردین ماه ساعت ۲۳ پخش می شود.

تبیین راه های جلب محبت امام زمان (عج) در آستانه ماه مبارک رمضان

برنامه عطر عاشقی شبکه پنج سیما، جمعه ۲۰ فروردین ماه ساعت ۱۷ با موضوع تبیین راههای جلب محبت امام زمان ( عج) در ماه مبارک رمضان از آستان مقدس امامزاده داوود ( ع) روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

عطر عاشقی این هفته با حضور حجت الاسلام محمد صادق کفیل تماشایی می شود. این برنامه قرار است موضوع فوق را تبیین و بررسی نماید.

همچنین حاج مرتضی طاهری با نوای گرم و دلنشین به قرائت زیارت آل یس برای حاضران و بینندگان می پردازد.

برنامه تولیدی عطر عاشقی کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما است که غروب جمعه هر هفته به تهیه کنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز